6 dages virus plus tænder

12. april 2007

Kategori:
Alder:
8 mdr.

6 dages virus plus tænder

Hej Helen

Først glædelig påske og så til sagen med vores lille pus som har været såååå syg disse dage.

Det startet lørdag morgen med 39,9 i feber og sluttet brat igen tirsdag eftermiddag efterfuldt af udslæt fra skritet op på hele maven om i nakken og videre i hårkanten, men det er under huden hvis man kan sige det sådan, altså man kan ikke mærke det men kun se røde plamagere eller knopper.

Det skal så også lige siges at oveni hatten fik hun 4 nye (de første) tænder der begyndte at titte frem søndag. Lægen tjekket hende søndag men sagde at det ikke var tændernes skyld med den høje feber og kunne så endelig konstatere at det er en såkaldt 6 dages virus med 3 dage feber og 3 dage udslæt? Han lød ret overbevisende så stoler da også på ham, men har du hørt om det??

Mit egentlige spørgsmål, da celina fik børne panodil med jordbær smag de dage hendes feber ...

Annonce

... var meget høj og hun blev overraskende rolig lige efter hun havde fået det,ja smed selv sutten og åbnede munden, men nu efter tirsdag hvor ikke har fået panodil er hun bare sååå ked af det og kan slet ikke falde til ro, troede først det var knopperne der kløet men indtil igår aftes da jeg gav hende en lille smule panodil i munden og 5 min efter sov hun.

Kan det være at det er bedøver gummerne så de ikke er så ømme??og må jeg smøre lidt på når hun er rigtig ked (for erfare jo at dolodent er taget af market) da det er det eneste der gør hende lidt glad og rolig. Hun er stadig meget syg at se på er det normalt?? Hun drikker jo ikke så meget som hun plejer men prøver, men det kommer vel tilbage når hun kommer sig og tænderne er kommet rigtig ud?

Håber du kan svare på dette spørgsmål og det ikke er helt hen i vejret det jeg gør

Med venlig hilsen
Celinas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor