Brev:
6 dages virus plus tænder
12. april 2007
Alder:
8 mdr.
6 dages virus plus tænder
Hej Helen
Først glædelig påske og så til sagen med vores lille pus som har været såååå syg disse dage.
Det startet lørdag morgen med 39,9 i feber og sluttet brat igen tirsdag eftermiddag efterfuldt af udslæt fra skritet op på hele maven om i nakken og videre i hårkanten, men det er under huden hvis man kan sige det sådan, altså man kan ikke mærke det men kun se røde plamagere eller knopper.
Det skal så også lige siges at oveni hatten fik hun 4 nye (de første) tænder der begyndte at titte frem søndag. Lægen tjekket hende søndag men sagde at det ikke var tændernes skyld med den høje feber og kunne så endelig konstatere at det er en såkaldt 6 dages virus med 3 dage feber og 3 dage udslæt? Han lød ret overbevisende så stoler da også på ham, men har du hørt om det??
Mit egentlige spørgsmål, da celina fik børne panodil med jordbær smag de dage hendes feber var meget høj og hun blev overraskende rolig lige efter hun havde fået det,ja smed selv sutten og åbnede munden, men nu efter tirsdag hvor ikke har fået panodil er hun bare sååå ked af det og kan slet ikke falde til ro, troede først det var knopperne der kløet men indtil igår aftes da jeg gav hende en lille smule panodil i munden og 5 min efter sov hun.
Kan det være at det er bedøver gummerne så de ikke er så ømme??og må jeg smøre lidt på når hun er rigtig ked (for erfare jo at dolodent er taget af market) da det er det eneste der gør hende lidt glad og rolig. Hun er stadig meget syg at se på er det normalt?? Hun drikker jo ikke så meget som hun plejer men prøver, men det kommer vel tilbage når hun kommer sig og tænderne er kommet rigtig ud?
Håber du kan svare på dette spørgsmål og det ikke er helt hen i vejret det jeg gør
Med venlig hilsen
Celinas mor