Udslæt - 10 mdr.

28. marts 2007

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Udslæt - 10 mdr.

Kære Helen

Jeg kan se, at du har kort svar-tid nu og benytter mig af det!

Mit spørgsmål burde nok ha været rettet til en læge, men det har jeg prøvet og er ikke helt tryg ved udfaldet. Håber, din erfaring kan hjælpe os lidt i stedet.

Det handler om min datters udslæt, som jeg har nævnt for dig før. Først havde hun en plamage i nakken, som lægen sagde var varme-udslæt. Desuden havde hun en anden slags udslæt i det ene albueled og på brystkassen (det på brystkassen lignede ringorm), som lægen sagde var eksem. Hun gav os hydrocortison salve til behandling af eksemen, men jeg vægrede mig ved at bruge den og fik da osse fjernet eksemet bare ved hjælp af zink-salve.

Men udslættet i nakken blev større og hun begyndte osse at få noget grimt udslæt i ble-regionen, så vi tog til lægen igen og fik af vide at udslættet i ble-regionen var svamp. Udslættet er rødt og ligesom lidt hævet i plamager. Vi fik noget Mycoril Cream 1% (Clotrimazole Cream 1%) til behandling, men på dette reagerede hun med yderligere forværring. Lægen sagde vi skulle stoppe og i stedet bruge zink-salve. Så var det osse som om det hjalp og eksemet ligesom tørrede ud og blev mindre rødt. Lige et par dage, for så tog det til igen og nu ...

Annonce

... har vi fået at vide at hydrocortison salven er det næste vi må prøve af.

Jeg har det rigtig skidt med at bruge denne salve til hende og jeg har nu brugt den ca. 4 gange, uden at kunne se den store forandring... Kan jeg gøre noget for at undgå den salve??

Min datter virker heldigvis ikke så påvirket af det hele. Dog kan hun godt blive ked af det engang imellem, når hun skal have ble på. Vi bor jo i varmen, så vi prøver så meget som muligt at undlade at give hende ble på.

Desuden tror jeg, at hun har haft et lille anfald af trøske. Jeg har som sagt haft noget udslæt på brystvorterne, som kløede meget. Min datter havde osse lidt hvide belægninger i mundvigende, men ikke nogle belægninger inde i munden. Der var få tilfælde, hvor det gjorde ondt at amme. Dette er på retur, uden at vi har gjort noget for at behandle det. Kan det hænge sammen med det andet udslæt, hvis det nu er svamp?

Nå men alt i alt, så er jeg ved at være træt af alt dette frem og tilbage i forhold til behandlingen og jeg er ked af, at det ikke bliver bedre. Har du nogle gode råd?

Det ville osse være rart at vide, hvad der forårsager udslættet, så vi kan forebygge frem for at behandle.

På forhånd tak, Helen.

Kærlig hilsen Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Pudendusblokade ved fødsel

Pudendusblokade er en bedøvelse af skeden og mellemkødet, som kan gives til kvinder, der er i fødsel.

Blokaden lægges oppe i skeden i slutningen af presseperioden, og den modvirker den voldsomme udspilingsfornemmelse, man føler, lige før barnet bliver født. Desuden virker blokaden bedøvende på mellemkødet, hvis man skal syes lige efter fødslen.

Pudendusblokaden er for de fleste lidt ubehagelig at få lagt, og den kan dæmpe presseveerne, så man som kvinde ikke kan...

Læs mere i Babylex

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre