Brev:
Udslæt - 10 mdr.
28. marts 2007
Alder:
10 mdr.
Udslæt - 10 mdr.
Kære Helen
Jeg kan se, at du har kort svar-tid nu og benytter mig af det!
Mit spørgsmål burde nok ha været rettet til en læge, men det har jeg prøvet og er ikke helt tryg ved udfaldet. Håber, din erfaring kan hjælpe os lidt i stedet.
Det handler om min datters udslæt, som jeg har nævnt for dig før. Først havde hun en plamage i nakken, som lægen sagde var varme-udslæt. Desuden havde hun en anden slags udslæt i det ene albueled og på brystkassen (det på brystkassen lignede ringorm), som lægen sagde var eksem. Hun gav os hydrocortison salve til behandling af eksemen, men jeg vægrede mig ved at bruge den og fik da osse fjernet eksemet bare ved hjælp af zink-salve.
Men udslættet i nakken blev større og hun begyndte osse at få noget grimt udslæt i ble-regionen, så vi tog til lægen igen og fik af vide at udslættet i ble-regionen var svamp. Udslættet er rødt og ligesom lidt hævet i plamager. Vi fik noget Mycoril Cream 1% (Clotrimazole Cream 1%) til behandling, men på dette reagerede hun med yderligere forværring. Lægen sagde vi skulle stoppe og i stedet bruge zink-salve. Så var det osse som om det hjalp og eksemet ligesom tørrede ud og blev mindre rødt. Lige et par dage, for så tog det til igen og nu har vi fået at vide at hydrocortison salven er det næste vi må prøve af.
Jeg har det rigtig skidt med at bruge denne salve til hende og jeg har nu brugt den ca. 4 gange, uden at kunne se den store forandring... Kan jeg gøre noget for at undgå den salve??
Min datter virker heldigvis ikke så påvirket af det hele. Dog kan hun godt blive ked af det engang imellem, når hun skal have ble på. Vi bor jo i varmen, så vi prøver så meget som muligt at undlade at give hende ble på.
Desuden tror jeg, at hun har haft et lille anfald af trøske. Jeg har som sagt haft noget udslæt på brystvorterne, som kløede meget. Min datter havde osse lidt hvide belægninger i mundvigende, men ikke nogle belægninger inde i munden. Der var få tilfælde, hvor det gjorde ondt at amme. Dette er på retur, uden at vi har gjort noget for at behandle det. Kan det hænge sammen med det andet udslæt, hvis det nu er svamp?
Nå men alt i alt, så er jeg ved at være træt af alt dette frem og tilbage i forhold til behandlingen og jeg er ked af, at det ikke bliver bedre. Har du nogle gode råd?
Det ville osse være rart at vide, hvad der forårsager udslættet, så vi kan forebygge frem for at behandle.
På forhånd tak, Helen.
Kærlig hilsen Rikke