Brev:
Pige 4 mdr med tør hud og røde plamager
23. marts 2007
Alder:
4 mdr.
Pige 4 mdr med tør hud og røde plamager
Hej Helen
Vores lille pige på 4 måneder har utrolig tør hud på kroppen og især i hovedet (har også meget arp) er det små røde, tørre plamager. Det startede med at hun på det ene lår havde en rund ring af tør hud som også var lidt rød (det er ca. 2 måneder siden). Vores sundhedsplejerske sagde at det bare var tør hud og at vi skulle smøre en fed creme på. Det har ikke hjulpet og hendes hud på kroppen er blevet mere og mere tør. Jeg har brugt Aderma, Weleda og Dermalog.
For ca. 14 dage siden begyndte hun at klø sig meget i nakken, men vi kunne ikke se andet end det storkebid hun har. Jeg var til lægen for et par dage siden og han sagde at det var tør hud og at vi skulle smøre det med en fed creme. Det har vi gjort og det hjælper ikke.
I går og i dag har jeg så lagt mærke til at det er blevet meget værre med hendes hud og de røde plamager er nu over hele kroppen. Jeg skal nævne at hun får modermælkserstatning Allomin + laktulose og så har jeg fået anbefalet at vi skal komme lidt olie i hendes mælk (udo's choice - økologisk olie) fordi hun har en del problemer med maven. Jeg tror ikke at det er olien der kan være problemet, da hun kun har fået dette i under 1 uge.
Hvis jeg blander Aderma og Weleda kan jeg se at det bliver lidt bedre men der går kun kanske kort tid så er hendes hud tør og rød igen. Hun ligger meget uroligt om natten og vågner tit op med rifter i hovedet. Hun får bad ca. 2 gange om ugen og vi bruger ikke meget sæbe (adermas sæbe).
Vi håber du kan hjælpe os
Med venlig hilsen
Maria