Brev:
Ondt i maven - 9 mdr.
15. marts 2007
Alder:
9 mdr.
Ondt i maven - 9 mdr.
Hej Helen
De sidste par uger er vi begyndt at give vores dreng på 9 mdr. NAN2 for at supplere amningen/slutte amningen (han bliver kun ammet morgen og aften - det er mest hygge, der bliver ikke det store måltid ud af det mere). Han har ikke fået mælk før, kun en enkelt flaske ind i mellem. Men ikke de mængder han får nu. Dvs. vi har svært ved at få ham til at tage flasken og han drikker sjældent mere end 120ml af gangen.
I øjeblikket får han ca. 200ml. totalt om dagen og så lidt amning morgen og aften. Derudover får han lidt yoghurt og lidt ost på brødet. Det er lidt svært at vide om det bliver til 500ml. om dagen. ...
...
Det største problem nu er at han har rigtig ondt i maven, tror vi. Han skriger meget når han skal sove, det har han sjældent gjort før og man fornemmer det gør ondt. Han trækker sig sammen og vil bare sidde på vores arm.
Kan det være noget med mælken?
Han spiser ellers varieret af alm. mad og købe glas mad. Og vil også gerne have vand at drikke.
Han er ikke meget for grød om morgenen, jo hvis det er blandet med frugt pure.
Hvordan kan vi få mere mælk i ham og kan det være han er overfølsom over for mælken? Hvordan checker vi om det er mælken og i såfald hvad giver man ham så?
På forhånd tak - tak for en god side!