Brev:
Hoste, hvad gør man?
4. marts 2007
Alder:
2 år
Hoste, hvad gør man?
Hej Helen
Vores datter på 2 år er så uheldig at hver gang hun bliver det mindste snottet (og det sker ofte -vuggestuebarn!) så får hun en fæl hoste, som varer ved og ved. Ydermere, når hun er i sin hoste-fase, får hun nærmest asmatisk-lignende vejrtrækning hvis hun løber og leger lidt vildt.
Nu har jeg så hørt fra en kollega at de havde samme problem med deres søn og de fik en astma-maske (tror jeg det var) som de gav sønnen ved det mindste tegn til forkølelse, og så kom der ingen hoste.
Er dette noget du kender til og skal der ´alvorligere´ symptomer til for at få en sådan ordineret?
Hun har ikke fået konstateret nogen vejrtrækningsproblemer eller andet hos lægen; han siger bare at der ikke er noget at gøre ved hosten (den sædvanlige lægesvada).
Tak for en super service!
Kærlig hilsen
Anna