Brev:
Væske / forstoppelse
21. december 2003
Alder:
6 mdr.
Væske / forstoppelse
Hvor meget væske bør et barn på 6½ md drikke i løbet af dagen?
Hun bliver ammet ca. 3 gange i løbet af dagen, og 2 gange om natten. Derudover får hun 3-4 måltider grød/mos med vand fra kop. Det virker dog ikke som om hun drikker særligt meget af koppen (max 5 ml). Flaske har hun aldrig villet tage.
Hendes afføring er meget hård; vi giver 2 x 4 ml lactulose hver dag for at bløde op på det, men hun er stadig meget besværet når hun skal af med det. Hendes bleer er langt fra lige så våde som de var da hun kun blev ammet.
Skal jeg tilbyde hende bryst efter grød/mos for at sikre at hun får nok at drikke ind til hun begynder at drikke mere af koppen? - vi mistænker manglende væske i løbet af dagen for at forværre hendes forstoppelse.
Er der andre måder vi kan hjælpe hende af med forstoppelsen?
På forhånd tak
Maria