Min 11. mdr. gamle datter sover meget dårligt om natten pga. øreproblemer

21. december 2003

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Min 11. mdr. gamle datter sover meget dårligt om natten pga. øreproblemer

Kære Helen

Jeg har tidligere benytte mig af brevkassen og har fået meget god hjælp, så nu tyer jeg til dig igen.

Min datter, som snart er 11 mdr. sover usandsynlig dårligt om natten. Hun har i efterårets løb været en del syg har bl.a fået lagt dræn i begge øre grundet væske i mellemørerne.

Før drænene (som blev lagt midt i november) vågnede hun hver eller hver anden time, fordi det gjorde ondt. Lige efter drænene begyndte vi at kunne få hende til at sove noget bedre.

I slutningen af november blev vi indlagt med hende grundet astmatisk bronkit og lungebetændelse, og i dagene op til samt efterfølgende, sov hun også meget dårlig pga. hosten. Da vi så kom hjem fra hospitalet og tænkte NU er det slut med sygdom, begyndte det at flyde fra ørene. Vi fik nogle øredråber af ørelægen, men lige lidt hjalp det. Det flød stadig, så i onsdags besluttede han, at hun må på en 9 dages pennicillin-kur. Det flyder nu ikke længere fra ørene, men hun sover fortsat meget dårligt. ...

Annonce

...

Hun vågner i perioder hvert 3. kvarter og sover maksimalt 3 timer i træk. Hun kan også have nætter hvor hun vågner helt og ikke falder i søvn igen før efter en time - halvanden, og det er meget sjælendt vi har held til at få hende til at falde i søvn uden at hun bliver ammet.

Kan det fortsat være ørene der gør ondt eller er det blot blevet en dårlig vane, at hun vågner så ofte. Hvordan skal vi få hende til at sove godt - det er jo også bedst for hende at hun sover hele natten:-)

Hun sover i sin egen seng, men fortsat i vores soveværelse, da vi i sygdomsperioden ikke ville flytte hende ind på hendes eget værelse.

Det skal siges at hun om dagen er meget glad og nysgerrig. Hun sover dog ikke altid så godt om dagen heller. Som regel sover hun to lurer - formiddag og eftermiddag af ca. halvanden times varighed, men ofte vågner hun efter tre kvarter.

På forhånd mange tak for hjælpen - og tak for en fremragende brevkasse med mange gode råd og ideer.

Mange hilsner

Signe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for din plan for dagen, både hvad angår søvn og mad. Det er lykkes os at overholde din plan og det har været guld værd. Nu sover vi alle sammen meget bedre om natten.

De sidste 3 uger, har han faktisk kunne sove fra kl. 20 til 06 hver nat - og det er fantastisk, før vågnede han en gang i timen!

Tak fra drengens forældre