Brev:
Min 11. mdr. gamle datter sover meget dårligt om natten pga. øreproblemer
21. december 2003
Alder:
11 mdr.
Kære Helen
Jeg har tidligere benytte mig af brevkassen og har fået meget god hjælp, så nu tyer jeg til dig igen.
Min datter, som snart er 11 mdr. sover usandsynlig dårligt om natten. Hun har i efterårets løb været en del syg har bl.a fået lagt dræn i begge øre grundet væske i mellemørerne.
Før drænene (som blev lagt midt i november) vågnede hun hver eller hver anden time, fordi det gjorde ondt. Lige efter drænene begyndte vi at kunne få hende til at sove noget bedre.
I slutningen af november blev vi indlagt med hende grundet astmatisk bronkit og lungebetændelse, og i dagene op til samt efterfølgende, sov hun også meget dårlig pga. hosten. Da vi så kom hjem fra hospitalet og tænkte NU er det slut med sygdom, begyndte det at flyde fra ørene. Vi fik nogle øredråber af ørelægen, men lige lidt hjalp det. Det flød stadig, så i onsdags besluttede han, at hun må på en 9 dages pennicillin-kur. Det flyder nu ikke længere fra ørene, men hun sover fortsat meget dårligt. ...
...
Hun vågner i perioder hvert 3. kvarter og sover maksimalt 3 timer i træk. Hun kan også have nætter hvor hun vågner helt og ikke falder i søvn igen før efter en time - halvanden, og det er meget sjælendt vi har held til at få hende til at falde i søvn uden at hun bliver ammet.
Kan det fortsat være ørene der gør ondt eller er det blot blevet en dårlig vane, at hun vågner så ofte. Hvordan skal vi få hende til at sove godt - det er jo også bedst for hende at hun sover hele natten:-)
Hun sover i sin egen seng, men fortsat i vores soveværelse, da vi i sygdomsperioden ikke ville flytte hende ind på hendes eget værelse.
Det skal siges at hun om dagen er meget glad og nysgerrig. Hun sover dog ikke altid så godt om dagen heller. Som regel sover hun to lurer - formiddag og eftermiddag af ca. halvanden times varighed, men ofte vågner hun efter tre kvarter.
På forhånd mange tak for hjælpen - og tak for en fremragende brevkasse med mange gode råd og ideer.
Mange hilsner
Signe