Brev:
Diarré - 5 mdr.
29. januar 2007
Alder:
5 mdr.
Diarré - 5 mdr.
Kære Helen
Tak for dit seneste svar. Jeg fulgte dine råd og det går meget bedre for min søn at underholde sig selv, så længe jeg bare er i rummet og så skifter legetøjet jævnligt. Bagepapir er et hit!!!
Nå, men nu har han haft diarré i 8 dage og har op til 12 afføringer i døgnet. Jeg synes ikke vi bestiller andet end at skifte ham, også om natten. Han har det godt og er superglad, overhovedet ikke mærket af det. Vi var til lægen for tre dage siden og fik taget afføringsprøver og samtidig konstateret at han hvert fald ikke er dehydreret. Nu kan jeg jo bare vente på svar, men jeg lurer på om der overhovedet er noget i den prøve, når han er så upåvirket.
Kan babyer godt bare have diarré i perioder uden det betyder noget? Og er det normalt at maden kan se nærmest ufordøjet ud, når den kommer ud?
Han spiser og drikker det samme som han plejer, men jeg synes ikke han drikker nok og det gjorde han heller ikke før, han fik tynd mave. Døgnet ser således ud:
Kl.7 1 dl hirsegrød med æblemos + lidt vand
kl.8.30 1-1½ times lur
kl.11 100 ml MME
kl.12 1½-2 dl grøntsagsmos + lidt vand
kl.12.30 2 timers lur
kl.16 120 ml MME
kl.17 45 min lur
kl.18 1½-2 dl grøntsagsmos + lidt vand
kl.19 30-40 ml MME (mere som del af putteritual)
kl.19-7 sover, dog 200 ml MME kl.23 og 200 ml kl.5.30
Jeg har prøvet at tilbyde ham flaske oftere, men han gider kun at spise (og det gælder også mos), når han er meget sulten og der skal gå hvert fald tre timer mellem måltiderne. Men giver vi ham for meget fast føde? Kan det være årsagen til hans diarré?
Før diarreen havde han altid våde bleer (det er svært at vurdere om der også er tis, når der er afføring hele tiden) og som sagt stortrives han. Han vejer 8,8 kg og er ca 71 cm.
Grunden til at jeg er gået op til 3 måltider om dagen er at det virker som om mælken ikke mætter ham nok og når han så skulle have mos om eftermiddagen, så var han så sulten at han græd gennem hele måltidet og det gør han ikke mere. Tværtimod er det blevet en hyggestund.
Kærlig hilsen Signe