Kolik - 2 mdr.

24. januar 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Kolik - 2 mdr.

Hejsa

Jeg har en dejlig søn på snart 10 uger, som siden han var 3 uger gammel har haft kolik. Jeg har gået til zoneterapi med ham, og det har hjulpet meget.

Han kan dog stadig godt tage en skrigetur engang imellem, men nu fornemmer jeg at det mere er fordi han er træt og ikke vil overgive sig. (især om aftenen)

Han er også stadig tit sur og tvær (græder) når han er vågen, hvilket er utrolig trættende, da man hele tiden tænker på at gøre ham tilfreds. Det som er godt nu er forkert næste gang. Tit kan han være glad når han ligger i vuggen og er vågnet, men så snart han bliver taget op, piber han (på pudslepuden er han næsten altid glad, og pludre).

Nu er han så begyndt at spise uroligt. Han er en stor dreng, og vejer omkring 6 kg, vejede 3750 g ved fødslen.

Tit kan kan starte med at ...

Annonce

... spise fint, men lidt henne i forløbet begynder han at ligge uroligt, og fægter med arme og ben og begynder at græde. Jeg har ham selvfølgelig oppe for at bøvse (hvilket han næsten også altid bliver sur over), men det er ikke nok for at han vil spise videre, han græder bare. Jeg ammer ham udelukkende, og han får stadig mylicon dråber, da han stadig har en del luft i maven indimellem.

Jeg har svært ved altid at trøste ham, det er som om han ikke er tilfreds ligemeget hvordan jeg holder ham, og ligger jeg ham så fra mig skriger han endnu mere, så det var åbentbart ikke det han ville. (undertekster på de små størrelser ville hjælpe meget, hva'?)

Hvad kan jeg gøre for at få en mere glad dreng, og for at han vil spise mere roligt?

Tak for en god hjemmeside, glæder mig til dit svar.

Knus Karina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Amning og sex

Når du ammer og dit bryst er fyldt med mælk, så vil det være helt naturligt at brystet lækker eller direkte sprøjter med mælk, hvis du bliver seksuelt stimuleret.

Brysterne kan også være følsomme på en anden måde, end hvis du ikke ammer. De kan være mere ømme og mere spændte, brystvorterne kan også gøre ondt.

Det er heller ikke unormalt at man oplever brystet meget anderledes, når det pludselig tjener som næringskilde for ens barn. Nogle kvinder (og også mænd)...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder