Brev:
Røde knopper på kroppen - 7½ måned
23. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Røde knopper på kroppen - 7½ måned
Hej Helen
Min datter er 7½ måned og spiser nu en del forskellige ting.
I aftes var hun i bad, og jeg mærkede to små plamager øverst på hver balle. Da hun kom op af vandet, så jeg de "fineste" bitte små røde prikker/knopper. I dag har hun dem, nærmest "sprayet" ud over hele maven og brystkassen, og et lille område ved hver albue. Det ser ikke ud til at klø, og jeg kan knap mærke dem - men der er mange.
Så undrer jeg mig selvfølgelig over, hvad det mon kan være. I går fik hun for første gang en hel kiwi i løbet af dagen. Hun har fået en smule kiwi (+ æble og pære) hver dag i ca 3-4 dage herfør, og af én eller anden grund, fokuserer jeg på det? Jeg har dog ikke noget konkret kendskab til overfølsomhed/allergi i forbindelse med indtagelse af kiwi.
Jeg har forsøgt at læse lidt på nettet, men finder ikke noget, der passer helt på vores situation. Dog læser jeg, at man sætter røde knopper i forbindelse med tandfrembrud?
Ida fik i nov/dec 2006 sine to fortænder i undermunden. Siden nytår har vi haft fornemmelsen af, at der er nogen på vej i overmunden, men det er svært at få øje på noget. Hun har dog haft rød numse én dag (meget tilfældigt), én enkelt gang tynd mave, og så er hun begyndt at gøre anderledes med munden. I sidste uge havde hun en dag, hvor hun slet ikke ville have sutten i munden. Jo, hun ville gerne have den, men den kom prompte ud igen, der var helt sikkert noget som generede. Den aften var hun svær at putte...
Jeg vil undlade at give hende mere kiwi, og se om de forsvinder af den grund.
Hvad er dit bud på årsagen, og er der noget jeg skal holde øje med?
Hilsen
Cristina