Mistrivsel?

21. januar 2007

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Mistrivsel?

Kære Helen

Herfra lige en update og et ønske om din vurdering af hele hurlumhejet ;-()...det er desværre gået fra skidt til værre!!

Vores nu 8 måneder gamle pige har været syg siden dagen før jul....3-dages-feber, diarre, og den ene forkølelse efter den anden...inden da var der jo en lang periode med forstoppelse og deraf manglende appetit, men jeg synes da, vi nåede at få mad-skuden vendt inden jul...således at hun da spiste tre mindre måltider om dagen med god interesse for maden.

De sidste 6 uger har hun ikke spist skemad bortset fra nogle enkelte bider hist og pist...nogle dage kan jeg få en lille portion havregrød i hende om formiddagen...jeg har prøvet al den mad, der kan købes for penge eller tilberedes...både som mos, grov mos og i bidder..kold, varm, med ske, på pegefingeren...hun lukker bare munden fast i og skubber skeen eller hånden væk...selv hvis det er hendes vante livretter...

Hun er forkølet, har væske i mellemørerne men ikke betændelse her (hun er set af ørelæge) og hun hoster, hun har kastet op hver gang, jeg har fået hende til at spise ”over evne”, det gælder både skemad og bryst...hun virker appetitløs og bliver nemt forkvalmet lader det til. Hun har i 3-4 dage haft vekslende feber...oftest 38 om morgenen og 38,5 om aftenen.

Hun er træt, men kan ikke finde ro til andet end powernaps i armene på mig i løbet af dagen, græder når hun lægges....om natten vågner hun 117 gange og kan kun sove videre, hvis hun bliver gået med eller bliver ammet, hvilket jeg ...

Annonce

... prøver at begrænse til hver 3.-4. time....jeg har også forsøgt at begrænse amninger om dagen til 2-3 i håbet om, at hun så ville spise lidt...men det gør ingen forskel...der var endda to nætter, hvor hun kun fik mælk 1 gang på 11-12 timer (hun sov med sin far på sofaen ;-()) og alligevel ville hun ikke spise om dagen...

Hun drikker fint vand og har et par gange fået 50-60 ml mme af en flaske, da min mælkeproduktion ikke ser ud til at øges i takt med hendes behov. For 6 uger siden vejede hun 7300 g (ved fødslen 3100)...nu vejer hun på vores elektroniske vægt 7000 g ved gentagne vejninger...altså 300 gram mindre end for 6 uger siden!!!!!!!!...det er dybt frustrerende!!!!!!..og jeg er bekymret...har jeg grund til det???...min egen læger siger, at det er meget normalt....

I løbet af dagen er hun noget pylret men kan da også kortvarigt være i hopla og lege interesseret med sit legetøj...hun har gennem den seneste uge flittigt øvet sig i at rokke på alle fire og sætte sig op til sin egen store fornøjelse ;-()...hun er dog ikke sit vanlige nysgerrige jeg.

Forkølelsen er vel som den er, og ørerne får jeg tjekket igen imorgen. Jeg er i grunden ikke så bekymret som sådan for det at hun er syg....men hvad med at hun så længe ikke vil spise og at hun ikke tager på?...hvor længe er det ok, og er der noget, jeg kan gøre???

Hun ligger eleveret, får næsedråber og her til aften også panodil da hun græder.

Kære Helen, kan du hjælpe os lidt på vej igen???!!
Hilsen den nu ulideligt trætte mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Rygning

Når mødre ryger passerer nikotin og andre giftige stoffer fra tobakken over til barnet via modermælken. Derfør bør kvinder der ammer ikke ryge.

Passiv rygning er farligt. Det er vigtigt at det lille barn ikke udsættes for tobaksrøg. Det er vigtigt at begge forældre er bevidst om at have et ansvar i forhold til at beskytte barnet mod tobaksrøg. Vokser et barn op i et hjem, hvor den ene eller begge forældre ryger, har barnet stor risiko for at få mellemørebetændelse og udvikle...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt