Brev:
Mistrivsel?
21. januar 2007
Alder:
8 mdr.
Mistrivsel?
Kære Helen
Herfra lige en update og et ønske om din vurdering af hele hurlumhejet ;-()...det er desværre gået fra skidt til værre!!
Vores nu 8 måneder gamle pige har været syg siden dagen før jul....3-dages-feber, diarre, og den ene forkølelse efter den anden...inden da var der jo en lang periode med forstoppelse og deraf manglende appetit, men jeg synes da, vi nåede at få mad-skuden vendt inden jul...således at hun da spiste tre mindre måltider om dagen med god interesse for maden.
De sidste 6 uger har hun ikke spist skemad bortset fra nogle enkelte bider hist og pist...nogle dage kan jeg få en lille portion havregrød i hende om formiddagen...jeg har prøvet al den mad, der kan købes for penge eller tilberedes...både som mos, grov mos og i bidder..kold, varm, med ske, på pegefingeren...hun lukker bare munden fast i og skubber skeen eller hånden væk...selv hvis det er hendes vante livretter...
Hun er forkølet, har væske i mellemørerne men ikke betændelse her (hun er set af ørelæge) og hun hoster, hun har kastet op hver gang, jeg har fået hende til at spise ”over evne”, det gælder både skemad og bryst...hun virker appetitløs og bliver nemt forkvalmet lader det til. Hun har i 3-4 dage haft vekslende feber...oftest 38 om morgenen og 38,5 om aftenen.
Hun er træt, men kan ikke finde ro til andet end powernaps i armene på mig i løbet af dagen, græder når hun lægges....om natten vågner hun 117 gange og kan kun sove videre, hvis hun bliver gået med eller bliver ammet, hvilket jeg prøver at begrænse til hver 3.-4. time....jeg har også forsøgt at begrænse amninger om dagen til 2-3 i håbet om, at hun så ville spise lidt...men det gør ingen forskel...der var endda to nætter, hvor hun kun fik mælk 1 gang på 11-12 timer (hun sov med sin far på sofaen ;-()) og alligevel ville hun ikke spise om dagen...
Hun drikker fint vand og har et par gange fået 50-60 ml mme af en flaske, da min mælkeproduktion ikke ser ud til at øges i takt med hendes behov. For 6 uger siden vejede hun 7300 g (ved fødslen 3100)...nu vejer hun på vores elektroniske vægt 7000 g ved gentagne vejninger...altså 300 gram mindre end for 6 uger siden!!!!!!!!...det er dybt frustrerende!!!!!!..og jeg er bekymret...har jeg grund til det???...min egen læger siger, at det er meget normalt....
I løbet af dagen er hun noget pylret men kan da også kortvarigt være i hopla og lege interesseret med sit legetøj...hun har gennem den seneste uge flittigt øvet sig i at rokke på alle fire og sætte sig op til sin egen store fornøjelse ;-()...hun er dog ikke sit vanlige nysgerrige jeg.
Forkølelsen er vel som den er, og ørerne får jeg tjekket igen imorgen. Jeg er i grunden ikke så bekymret som sådan for det at hun er syg....men hvad med at hun så længe ikke vil spise og at hun ikke tager på?...hvor længe er det ok, og er der noget, jeg kan gøre???
Hun ligger eleveret, får næsedråber og her til aften også panodil da hun græder.
Kære Helen, kan du hjælpe os lidt på vej igen???!!
Hilsen den nu ulideligt trætte mor.