Brev:
Bleudslæt eller svampeinfektion?
21. januar 2007
Alder:
7 mdr.
Bleudslæt eller svampeinfektion?
Hej Helen
For ca. en uge siden begyndte det at svie og klø på og i området omkring mine brystvorter, når jeg havde ammet min datter. I de næste par dage blev huden rød og let hævet, og begyndte at skalle af. Jeg konsulterede lægen, som sagde det var en svampeinfektion, og jeg fik ordineret Brentan. Dette er heldigvis begyndt at hjælpe lidt.
Min datter har, nogenlunde samtidigt med min infektion, fået noget bleudslæt. Hun er rød i halen og fortil, og der er også kommet små røde knopper. Jeg har smurt med "apoderm" silkosal salve, med dette har ikke hjulpet. Lidt babyolie har kunnet tage lidt af rødmen, men knopperne er der stadig.
Nu er jeg så i tvivl om, hvorvidt dette udslæt er svamp, og om det kan have noget at gøre med min svampeinfektion i brystet? Hvad kan jeg gøre ved dette udslæt?
Min datter har siden hun begyndte at få skemad, ofte lugtet surt ud af munden. Jeg synes ikke der nogen belægning i hendes mund, så jeg tror ikke det er trøske. Kan det være lidt rester fra maden der lugter? Jeg er begyndt at børste hendes gummer let med en lille tandbørste, og det hjælper en smule, men er der andet man kan gøre imod den dårlige lugt?
Med venlig hilsen Line