Bleudslæt eller svampeinfektion?

21. januar 2007

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Bleudslæt eller svampeinfektion?

Hej Helen

For ca. en uge siden begyndte det at svie og klø på og i området omkring mine brystvorter, når jeg havde ammet min datter. I de næste par dage blev huden rød og let hævet, og begyndte at skalle af. Jeg konsulterede lægen, som sagde det var en svampeinfektion, og jeg fik ordineret Brentan. Dette er heldigvis begyndt at hjælpe lidt.

Min datter har, nogenlunde samtidigt med min infektion, fået noget bleudslæt. Hun er rød i halen og fortil, og der er også kommet små røde knopper. Jeg har smurt med "apoderm" silkosal salve, med dette har ikke hjulpet. Lidt babyolie har kunnet ...

Annonce

... tage lidt af rødmen, men knopperne er der stadig.

Nu er jeg så i tvivl om, hvorvidt dette udslæt er svamp, og om det kan have noget at gøre med min svampeinfektion i brystet? Hvad kan jeg gøre ved dette udslæt?

Min datter har siden hun begyndte at få skemad, ofte lugtet surt ud af munden. Jeg synes ikke der nogen belægning i hendes mund, så jeg tror ikke det er trøske. Kan det være lidt rester fra maden der lugter? Jeg er begyndt at børste hendes gummer let med en lille tandbørste, og det hjælper en smule, men er der andet man kan gøre imod den dårlige lugt?

Med venlig hilsen Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor