Brev:
Nu også allergi
18. januar 2007
Alder:
5 mdr.
Nu også allergi
Hej igen Helen
Sidst jeg skrev var for en lille uge siden ang. Olivers børneeksem! Fik et super svar, som jeg virkelig kunne bruge til rigtig meget, jeg fik købt ny fedtcreme "Dermalog" og fik testet mildison, som virkede helt fantastisk hurtigt!:o)
Men i dag fik Oliver så lidt hjemmelavet jordbærmos (lavet på frosne bær) på hans daglige middags-grød (hj.majs). En halv time til en time efter kom der masser af knopper over alt, hans kinder blussede op, han hævede i mundvigen, knaldrød under armen og smadder pivet som om han havde ondt.. afsted til en akut læge, da egen læge havde lukket.
Dommen var allergi over for jordbær.. Det hele faldt igen efter et par timer, dog stadig lidt nu tørre knopper, men til aften fik han så sin hirsegrød med lidt snyde rodfrugt i (ad grøntsager:)) og i mangel på frugtmos, lidt af hans rejsegør på glas, risgrød med frugt. Igen efter en halv time, rød overalt, pivet, og en ordentlig gang tynd mave (han lider ellers af forstoppelse, på trods af 10 ml. laktulose).
Altså en allergisk reaktion igen... men på hvad!?
Ved jo godt du ikke kan svare på det, men håbede lidt på du kunne hjælpe mig videre! Er det nu jeg skal insistere på en børnelæge eller!?
Jeg bliver bare helt ked af at han bliver så utilpas og bliver da også helt bange for hvad jeg dog kan give ham!!
Jeg selv har lidt af børneeksem på overarmene altid og led MEGET af børneastma/astmatisk bronkitis som barn og teen- helt op til 15-16 år.
Far Mikael led af mælkeallergi og efter en samtale med hans mor i aften oz af knopper i knæhaser og armled (tænker børneeksem).
Han bøvler nu med en slem håndeksem og tørre knopper på overarme!!
Han har ikke de bedste vilkår, så har undgået alt allergi fremkaldende så vidt muligt! Vasker med ânglamarks, holdt op med at ryge inden jeg blev gravid, har holdt mig fra passiv rygning, Oliver har været udsat for røg en eller to gange, men aldrig tæt på!!
Han fik lavet IEG eller hvad det hedder da han var ca. halvanden måned mhp mælken! Og fik indtil svar Profylac!
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre anderledes.. hvad jeg kan ændre, for at undgå den gene for ham!!
Er helt trist og ordentlig forvirret! En rigtig førstegangsmor:o)
Med venlig hilsen Christel
Ps. Det lidt som om han har mindre behov for mælk pt. Tror han får 650-750 ml i døgnet, mod 900-1100 ml før.
Plus hans 2x 1 dl grød om dagen, er det normalt han begynder at tage mindre?
Han bliver sur når vi giver ham flasken efter grød nu, så overvejer at droppe denne, kan jeg det??
Han havde kun taget 150 gram på på to uger i modsætning til hans ellers 250 gram om ugen, han vejede tirsdag 9,9 og målte 74 cm.. stor dreng! Han bliver 6 mdr. den 31. Hvor meget må han gå ned i mælk i takt med hans "normale" mad bliver trappet op!?
Sikke en masse:)