Brev:
Børneeksem - 5 mdr.
13. januar 2007
Alder:
5 mdr.
Børneeksem  - 5 mdr.
Kære Helen
Ja så er jeg her igen. Sætter stor pris på din gode side og dine rigtig gode svar!:o)
Oliver har desværre fået konstateret børneeksem, han har siden 3-4 ugers alderen haft meget tør hud med knopper, som vi dog så kunne holde nede ved at smøre godt.
Men dette er blevet værre og værre. Især i ansigtet hvor han en overgang havde væskende rynket tør hud:o( Jeg troede faktisk bare det var pga. fugten i luften og begyndte at smøre med locobase som så holdt det nede i ansigtet også! Men så slog han ud på hele kroppen og lægen så det og deraf diagnosen.
Men nu er han begyndt at slå ud på hele kroppen, særligt rundt om ørene og på overkroppen og ved "ble-lukningen?"! Vi har derfor en måneds tid brugt Locobase på hele kroppen. Problemet er så nu at han igen slår ud (faktisk mere end nogensinde før). Vagtlægen (det jo lørdag) foreslog vi købte en creme på apoteket - Mildison. Men så vidt jeg kan læse er det med binyrebark hormon, hvilket man jo ofte har hørt så meget skidt om!
Er der nogen vej uden om, evt. alternativ!?
Hvordan ved man om det er børneeksem eller en anden allergisk reaktion han får når han slår ud!? Han begynder jo nu at få en masse forskellige ting at spise.
Og så lige en sidste ting, inden også dette brev bliver en roman:)
Kan man slet ikke få nogen astma & allergi eller svanemærkede fedtcremer!? Er Locobase god nok eller kan den indeholde dumme ting!?
Med venlig hilsen
Oliver's mor (der føler sig som et stort spørgsmålstegn!!)