Børneeksem - 5 mdr.

13. januar 2007

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Børneeksem  - 5 mdr.

Kære Helen

Ja så er jeg her igen. Sætter stor pris på din gode side og dine rigtig gode svar!:o)

Oliver har desværre fået konstateret børneeksem, han har siden 3-4 ugers alderen haft meget tør hud med knopper, som vi dog så kunne holde nede ved at smøre godt.

Men dette er blevet værre og værre. Især i ansigtet hvor han en overgang havde væskende rynket tør hud:o( Jeg troede faktisk bare det var pga. fugten i luften og begyndte at smøre med locobase som så holdt det nede i ansigtet også! Men så slog han ud på hele kroppen og lægen så det og deraf diagnosen.

Men nu er han begyndt at slå ud på hele kroppen, særligt rundt om ørene og på overkroppen og ved "ble-lukningen?"! Vi har derfor en måneds tid brugt Locobase på hele ...

Annonce

... kroppen. Problemet er så nu at han igen slår ud (faktisk mere end nogensinde før). Vagtlægen (det jo lørdag) foreslog vi købte en creme på apoteket - Mildison. Men så vidt jeg kan læse er det med binyrebark hormon, hvilket man jo ofte har hørt så meget skidt om!
Er der nogen vej uden om, evt. alternativ!?

Hvordan ved man om det er børneeksem eller en anden allergisk reaktion han får når han slår ud!? Han begynder jo nu at få en masse forskellige ting at spise.

Og så lige en sidste ting, inden også dette brev bliver en roman:)

Kan man slet ikke få nogen astma & allergi eller svanemærkede fedtcremer!? Er Locobase god nok eller kan den indeholde dumme ting!?

Med venlig hilsen
Oliver's mor (der føler sig som et stort spørgsmålstegn!!)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Strømper

Strømper skal passe til barnets fod og gerne være en lille smule længere.

Til de spæde børn, kan man købe frotté strømper som er dejligt bløde og med næsten ingen elastik og dermed ikke noget, som strammer.

Strømper kan være af uld, bomuld eller af et blandingsprodukt og det kan være en god idé at medtænke, hvad materiale du vælger at købe strømper i. Til børn der sveder meget, kan uld være en fordel. Det samme gælder om vinteren, hvis dit barn f.eks. skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder