Omgangssyge?

11. januar 2007

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Omgangssyge?

Hej

Vi har en søn, der lige er fyldt 1 år, og den sidste uges tid har bare ikke været sjov. Han var lige kommet sig over en gang mellemørebetændelse før jul - og så i fredags, da han kom hjem fra dagpleje, var han egentlig også i vældig godt humør - men så startede det ellers....

Jeg ville putte ham, som vi plejer omkring kl. 19.30, men han var meget urolig - ikke grædende, men ville bare ikke putte sig - jeg tog ham med op i stuen. Vi var ikke mere end kommet ind i stuen, da han kastede op, så det stod ud som en stor skylle af ham. Vi vaskede ham og puttede ham igen. Han faldt hurtigt i søvn, det var lige som, at det lettede noget. Men i løbet af natten kastede han op tre gange - men sov egentlig fint videre bagefter. Dagen efter kastede han også op én enkelt gang.

Han har ikke spist rigtigt siden fredag - hans morgenmad kan vi godt få i ham - men i løbet af dagen er der ikke rigtig noget der duer - har simpelthen prøvet alt. Heldigvis drikker han dog en del. Han roder også rundt om natten nogle gange.

Tirsdag tog jeg så til læge med ham for lige at tjekke, om der var et eller andet vi kunne give ham. Men lægen mente, at han havde en gang mavevirus, og det kunne vi ikke gøre noget ved andet end se tiden an. Sidste gang, han kastede op var tirsdag aften - og i dag har han så været i dagpleje, det er egentlig også gået ...

Annonce

... godt, men dagplejen sagde, at han var ikke helt sit kække selv og han havde også kun spist en halv skive rugbrød. Hans mave mht. afføring ser ud til at være ved at gå i orden, det er ikke tynd mave længere - men mere fast.

Mit problem er, at jeg syntes at det er lang tid - en uge - at gå uden at få noget ordentligt at spise. Hvad kan jeg give ham, som hans mave kan tåle? Det skal dog siges, at han aldrig i forvejen har været glad for hans aftensmad. Men nu kan jeg heller ikke få ham til at spise hverken rugbrød eller lign. om aftenen - han har simpelthen ingen appetit - er det ikke lang tid - en uge uden normal kost - han spiser jo som en lille fugl, de her dage, og der plejer at være godt med aftag i ham.

Han spiser normalvis boller, rugbrød med pålæg og diverse - men aftensmaden i alle afskygninger vil han bare ikke vide af. Hvad gør vi lige her - også med henblik på bagefter, når han er helt på toppen igen - den eneste måde, jeg kan få aftensmaden i ham - er ved at snyde med godt med frugtmos?? Skal jeg bare sige, at det er ærgeligt kammerat, og så han ingenting får??

Lige til slut - hvor lang tid kan der gå før han er helt ovenpå? Har sådan nogle bette nogen svært ved at ryste en virus af sig?

Det skal siges, at jeg har selv haft en omgang fra søndag til tirsdag.

Håber du kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.