Brev:
Omgangssyge?
11. januar 2007
Alder:
12 mdr.
Omgangssyge?
Hej
Vi har en søn, der lige er fyldt 1 år, og den sidste uges tid har bare ikke været sjov. Han var lige kommet sig over en gang mellemørebetændelse før jul - og så i fredags, da han kom hjem fra dagpleje, var han egentlig også i vældig godt humør - men så startede det ellers....
Jeg ville putte ham, som vi plejer omkring kl. 19.30, men han var meget urolig - ikke grædende, men ville bare ikke putte sig - jeg tog ham med op i stuen. Vi var ikke mere end kommet ind i stuen, da han kastede op, så det stod ud som en stor skylle af ham. Vi vaskede ham og puttede ham igen. Han faldt hurtigt i søvn, det var lige som, at det lettede noget. Men i løbet af natten kastede han op tre gange - men sov egentlig fint videre bagefter. Dagen efter kastede han også op én enkelt gang.
Han har ikke spist rigtigt siden fredag - hans morgenmad kan vi godt få i ham - men i løbet af dagen er der ikke rigtig noget der duer - har simpelthen prøvet alt. Heldigvis drikker han dog en del. Han roder også rundt om natten nogle gange.
Tirsdag tog jeg så til læge med ham for lige at tjekke, om der var et eller andet vi kunne give ham. Men lægen mente, at han havde en gang mavevirus, og det kunne vi ikke gøre noget ved andet end se tiden an. Sidste gang, han kastede op var tirsdag aften - og i dag har han så været i dagpleje, det er egentlig også gået godt, men dagplejen sagde, at han var ikke helt sit kække selv og han havde også kun spist en halv skive rugbrød. Hans mave mht. afføring ser ud til at være ved at gå i orden, det er ikke tynd mave længere - men mere fast.
Mit problem er, at jeg syntes at det er lang tid - en uge - at gå uden at få noget ordentligt at spise. Hvad kan jeg give ham, som hans mave kan tåle? Det skal dog siges, at han aldrig i forvejen har været glad for hans aftensmad. Men nu kan jeg heller ikke få ham til at spise hverken rugbrød eller lign. om aftenen - han har simpelthen ingen appetit - er det ikke lang tid - en uge uden normal kost - han spiser jo som en lille fugl, de her dage, og der plejer at være godt med aftag i ham.
Han spiser normalvis boller, rugbrød med pålæg og diverse - men aftensmaden i alle afskygninger vil han bare ikke vide af. Hvad gør vi lige her - også med henblik på bagefter, når han er helt på toppen igen - den eneste måde, jeg kan få aftensmaden i ham - er ved at snyde med godt med frugtmos?? Skal jeg bare sige, at det er ærgeligt kammerat, og så han ingenting får??
Lige til slut - hvor lang tid kan der gå før han er helt ovenpå? Har sådan nogle bette nogen svært ved at ryste en virus af sig?
Det skal siges, at jeg har selv haft en omgang fra søndag til tirsdag.
Håber du kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Lone