Meget sygdom

8. januar 2007

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Meget sygdom

Hej Helen

Vores situation er nu sådan at Emil (19 mdr) er rigtig meget syg. Han startede i vuggestue 1/7-06. Vores egen læge anbefaler os at vi rykker ham i dagpleje. Siden september har han haft omkring 35 sygedage. Han har fejlet alt muligt f.eks falsk strubehoste, halsbetændelse, mellemørebetændelse og så ellers bare en hel masse gange med høj feber, hoste og snot.

Vores læge mener at han nu har gået i vuggestue for længe til stadig at være så meget syg, og også at han er ved at være for stor til bare at suge alt til sig. I julen havde vi lang ferie 17 dage hjemme, og vi håbede så på at det ville gøre, at han var rigtig godt frisk til at starte efter nytåret. Men nej der gik 4 dage, så havde Emil feber igen helt op til 39,6 og var rigtig skidt.

Jeg synes vi gør alt hvad vi kan for at han ikke skal blive syg. Vi holder ham hjemme til han har været feberfri en dag inden han kommer i vuggestue igen, så vi er helt sikre på at han er helt frisk. Han får Biostrath, multivitamin pille og ellers god og varieret kost (masser af frugt og grønsager). Så det burde da være godt nok ikke??? Ja man bliver bare sådan i tvivl om man gør noget forkert. Han er heller ikke et lille nips, han vejer 12,8 og er 86 cm.

Jeg er bare rigtig ked af det på hans vegne, det er hårdt for ham altid at være syg. Vi synes det er svært at tage en ...

Annonce

... beslutning om han skal rykkes i dagpleje. Han er nemlig rigtig glad for vuggestuen og han er en dreng med virkelig gang i, så vi er bange for at han kommer til at kede sig i dagplejen? Har du nogen erfaringer med børn der er blevet rykket fra vuggestue til dagpleje? Jeg tænker på om de hurtigt vænner sig til at der ikke sker lige så meget som i vuggestuen.

Jeg er mest nervøs for om han vil kede sig, for han er en dreng med rigtig god selvtillid, som trives godt alle steder. Indtil videre har vi bare set tiden an, men det synes jeg snart heller ikke vi kan blive ved med. For Emil fortsætter jo med at være syg. Jeg tænker også fremad, hvis vi f.eks først rykker ham i dagpleje om 6 mdr så er der kun ca 6 mdr til han så skal videre i børnehave og så mange gange skal han ikke rykke inden for så kort tid.

Jeg ved godt at du ikke kan løse vores problem. Men jeg er bare i syv sind over hvad vi skal gøre, vores familie og arbejdsliv skal jo også kunne hænge sammen. Tror du det er noget der vil gå over i løbet af de næste par måneder?

Imorgen skal han ned og ha taget nogle blodprøver for at se om han skulle være født med et dårligt immun forsvar, hvilket vores læge bestemt ikke tror. Det er mere for at udelukke det, og selvfølgelig også at undersøge om der skulle være et eller andet galt med ham.

Mange hilsner
Emil's evigt nervøse mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre