Brev:
Mærkeligt udslæt
1. januar 2007
Alder:
9 mdr.
Mærkeligt udslæt
Hej Helen.
Vores datter på 9 måneder har fået noget mærkeligt udslæt. Det begyndte mellem jul og nytår og endte med vagtlægebesøg nytårsaften.
Det startede med 1 - 2 bumseligende knopper på det ene ben. Ikke ved led eller ble, men ovenpå låret. Det forsvandt igen efter nogle timer, men dagen efter var der pludselig også lidt knopper på skinnebenet, en enkelt ovenpå hånden og i ansigtet var der også ligesom nogle rødsprængte områder på kinderne, samt knoppelignende småblærer, samt 1 -2 rødlige sprængninger på oversiden af øret.
Det blusser ligesom op når hun har været oppe lidt, lige når hun er vågnet ser huden i ansigtet umiddelbart fin ud, men det blusser hele tiden op. Hun er alment upåvirket, afebril, glad og pludrende, gider dog ikke rigtig skemaden, så ammes lidt ekstra. Og virker lidt mere træt.
Vagtlægen sagde at det ikke var nældefeber, kunne dog ikke udelukke skoldkopper, selvom sygebilledet ikke passer helt. Kiggede hende ikke i munden.
Det behøver jo ikke at hænge sammen - huden på kinderne og de "vandrende" knopper. Vagtlægen sagde også at "børn får nogle mærkelige ting" så sådan var det bare.
Jeg er dog ikke helt tilfreds med dette og vil høre om du evt har et bud. Selvom det er svært at uden at have set det.
Rigtig godt nytår :-)
k.