Mærkeligt udslæt

1. januar 2007

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Mærkeligt udslæt

Hej Helen.

Vores datter på 9 måneder har fået noget mærkeligt udslæt. Det begyndte mellem jul og nytår og endte med vagtlægebesøg nytårsaften.

Det startede med 1 - 2 bumseligende knopper på det ene ben. Ikke ved led eller ble, men ovenpå låret. Det forsvandt igen efter nogle timer, men dagen efter var der pludselig også lidt knopper på skinnebenet, en enkelt ovenpå hånden og i ansigtet var der også ligesom nogle rødsprængte områder på kinderne, samt knoppelignende småblærer, samt 1 -2 rødlige sprængninger på oversiden af øret.

Det blusser ligesom op når hun har været oppe lidt, lige når hun er vågnet ser huden i ansigtet ...

Annonce

... umiddelbart fin ud, men det blusser hele tiden op. Hun er alment upåvirket, afebril, glad og pludrende, gider dog ikke rigtig skemaden, så ammes lidt ekstra. Og virker lidt mere træt.

Vagtlægen sagde at det ikke var nældefeber, kunne dog ikke udelukke skoldkopper, selvom sygebilledet ikke passer helt. Kiggede hende ikke i munden.

Det behøver jo ikke at hænge sammen - huden på kinderne og de "vandrende" knopper. Vagtlægen sagde også at "børn får nogle mærkelige ting" så sådan var det bare.

Jeg er dog ikke helt tilfreds med dette og vil høre om du evt har et bud. Selvom det er svært at uden at have set det.

Rigtig godt nytår :-)
k.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder