Brev:
Efter feberen
25. december 2006
Alder:
15 mdr.
Efter feberen
Hej Helen og god jul
Jeg har et par spørgsmål om feber der kommer til debat herhjemme, hver gang den lille er syg...
Vores datter har tilsyneladende let ved at få feber. Hver gang hun har været syg (og det har været ofte efter vuggestuestarten) har hun hurtigt fået feber som heldigvis oftest forsvinder i løbet af 12-24 timer. Mens hun har feber er hun inde døre og kommer tidligst i institution 2 dage efter.
Men vi er lidt i tvivl om det med at komme ud dagen efter en feberdag, kan man trille en lille barnevognstur for at få frisk luft? Som udgangspunkt har vi holdt hende inde dagen efter feber, men det vil være dejligt for alle parter at få lidt frisk luft og få luftet ud i lejligheden imens.
Samtidig møder vi mange forskellige holdninger til det at have et feberbarn, nogle synes det er ok at have barnet med mediumfeber med ud at handle eller med på familiebesøg "for barnet skal jo bare sidde i en bil "....det har vi ikke brudt os om, da vi ikke selv synes det er sjovt at rende syge rundt og barnet vil efter vores mening få det for varmt... så jeg efterlyser lidt din faglige holdning til ovenstående.
Med venlig hilsen
Molly