Fra massiv forstoppelse til diarré fra den ene dag til den anden

19. december 2006

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Fra massiv forstoppelse til diarré fra den ene dag til den anden

Hej igen Helen

Tak for dit svar sidste gang.

Vi ringede til laegen og fik hende med paa raad og hun sagde at vi skulle saette hende op i dosis af lactulosen og saa give 15 ml fordelt over tre gange. Det tog 1 1/2 uge foer det havde sin virkning og saa gik det over i diarré.

Om det er lactulosen der har gjort det eller vores lange rejse til marokko det ved jeg ikke. Diarréen startede allerede i Kbh hvor vi gjorde stop hos nogle venner inden vi rejste videre til Marokko naeste dag. Der har slet ikke varet nogle forandringer i hendes mad, heller ikke her i Marokko, hvor jeg selv har taget gryn og mme med. Kun groentsagerne og fisk faar hun herfra og det er meget godt kogt.

Nu har hun affoering 5 gange dagligt og ret flydende. Du skrev sidst at ...

Annonce

... vi ikke skulle holde med lactulosen fra den ene dag til den anden og de sidste to dage har vi proevet at trappe ned fra de 15 ml til nu 7,5 ml. Men vi bliver noed til at holde helt da det simpelthen bliver vaerre med diarréen.

Hun har nu en tand der er halvt kommet frem, saa maaske er det det? Vil det vaere meget skidt hvis vi holder helt med lactulosen?

Hun har det ellers rigtig godt og er meget mere glad end da hun var forstoppet. Diarréen ser altsaa ikke ud til at genere, tvaert imod...

Vi giver 3 skemaaltider paa nuvaernde tidspunkt og hun er 6 1/2 md nu (7 md den 26 dec), er det bedst at begynde at give 4? Skal maden nu udgoere hovedparten eller maa hun stadig gerne faa meget maelk?

Med venlig hilsen og glaedelig jul her fra syden
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder