Brev:
Fra massiv forstoppelse til diarré fra den ene dag til den anden
19. december 2006
Alder:
6 mdr.
Hej igen Helen
Tak for dit svar sidste gang.
Vi ringede til laegen og fik hende med paa raad og hun sagde at vi skulle saette hende op i dosis af lactulosen og saa give 15 ml fordelt over tre gange. Det tog 1 1/2 uge foer det havde sin virkning og saa gik det over i diarré.
Om det er lactulosen der har gjort det eller vores lange rejse til marokko det ved jeg ikke. Diarréen startede allerede i Kbh hvor vi gjorde stop hos nogle venner inden vi rejste videre til Marokko naeste dag. Der har slet ikke varet nogle forandringer i hendes mad, heller ikke her i Marokko, hvor jeg selv har taget gryn og mme med. Kun groentsagerne og fisk faar hun herfra og det er meget godt kogt.
Nu har hun affoering 5 gange dagligt og ret flydende. Du skrev sidst at vi ikke skulle holde med lactulosen fra den ene dag til den anden og de sidste to dage har vi proevet at trappe ned fra de 15 ml til nu 7,5 ml. Men vi bliver noed til at holde helt da det simpelthen bliver vaerre med diarréen.
Hun har nu en tand der er halvt kommet frem, saa maaske er det det? Vil det vaere meget skidt hvis vi holder helt med lactulosen?
Hun har det ellers rigtig godt og er meget mere glad end da hun var forstoppet. Diarréen ser altsaa ikke ud til at genere, tvaert imod...
Vi giver 3 skemaaltider paa nuvaernde tidspunkt og hun er 6 1/2 md nu (7 md den 26 dec), er det bedst at begynde at give 4? Skal maden nu udgoere hovedparten eller maa hun stadig gerne faa meget maelk?
Med venlig hilsen og glaedelig jul her fra syden
Mette