Tandfrembrud og ingen appetit

15. december 2006

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Tandfrembrud og ingen appetit

Hej Helen

1000 tak for dit svar sidst vedr. vores 10 mdr. gamle dreng, omkring putning, institution mv.

Som jeg skrev sidst, var han oven i flytning, egen seng/værelse mv. ved at få fortænder. Disse er nu kommet en del frem, desværre ikke helt så lykkeligt.

Han har siden i søndags været grådkvalt, pylret, mor omklamrende hele dagen. Samtidig har han haft et par dage med feber, da denne ramte de 40 gr. tirsdag aften, tog vi til vagtlægen med ham, da vi endnu ikke har fået vores egen læge i den nye bopælskommune. Lægen kunne ikke finde noget, undrede sig også en del over det med isen !!, Han mener/mente at, junior måske havde fået en forkølelses virus, da tænder/tandfrembrud normalt ik rammer 40 gr. i feber. Feberen gik over igen i løbet af onsdagen, og junior er sidenhen blevet en lille smule gladere, men har stadig ture, hvor han ryger i flitsbue af gråd.

Jeg/vi er stort set ikke i tvivl, om at det er tænderne, som gør ondt da han gumler løs på sine fingre. Vi har her forsøgt at afhjælpe ham med kold agurk, bidering, kold klud mv. men nej der skal ik noget i hans mund. Sidder oveni med en lille mistanke om, at der er flere end kun hans fortænder på vej, for når han gumler mest på hans finger er det mest ude i siderne og gerne langt inde.. Men må ik få lov at røre, kigge og børste tænder.

Han har siden i søndags faktisk ...

Annonce

... stort set ikke ville spise fast føde. Vi har forsøgt, med alt det vi ved han elsker melon, pære, avocado, banan hans ynglings hjemmelavede mos og ikke mindst lidt pasta med tomatsauce. Sidst men ikke mindst, da han var allermest pylret, forsøgte vi med IS. Selv her kom der en nej tak hånd op.
Det eneste der duer er vand, flasken og mors restaurant BABS, især det sidste er et hit :-(

Nu skal det ik lyde, som om jeg er ked af at amme, da jeg syntes, det er meget hyggeligt, syntes bare det er ved at tage lidt overhånd, og har en følelse af, at han selv er begyndt, at syntes, at det her er da meget hyggeligt. Hvilket dagen igår rimelig godt indikerede, da han flere gange afviste flasken, men ik mig.

Mine spørgsmål til dig i denne ombæring lyder nu på:

Hvordan får man ham til at spise fast kost igen??
- Forsøger stadig hver gang det er spisetid, at friste ham med ynglingsting og lidt nyt

Hans gummer er stadig pænt røde, kan det skyldes at fortænderne endnu ik helt er ude eller er der grobund i min mistanke, om at der er flere tænder på vej ?

Vi har under feberperioden, haft ham til at sove inde ved os igen. Dels for at holde ham under opsyn, samt trygheden af mig, var det eneste, som kunne få ham til at sove. Men er nu begyndt, at rykke ham i hans egen seng igen. Har vi lavet en fejl her?

Tak for hjælpen og rigtig glædelig jul

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg bliver nødt til at skrive igen, for at fortælle, hvor glad jeg er for at du har den her hjemmeside!

Det er så fantastisk at have et sted, hvor der er en faglig person, men også utroligt omsorgsfuld, som gider at høre og svare på alle de bekymringer og tanker man har som mor. :-D

Kærlig hilsen
Camilla, snart mor til to