Brev:
Tandfrembrud og ingen appetit
15. december 2006
Alder:
10 mdr.
Tandfrembrud og ingen appetit
Hej Helen
1000 tak for dit svar sidst vedr. vores 10 mdr. gamle dreng, omkring putning, institution mv.
Som jeg skrev sidst, var han oven i flytning, egen seng/værelse mv. ved at få fortænder. Disse er nu kommet en del frem, desværre ikke helt så lykkeligt.
Han har siden i søndags været grådkvalt, pylret, mor omklamrende hele dagen. Samtidig har han haft et par dage med feber, da denne ramte de 40 gr. tirsdag aften, tog vi til vagtlægen med ham, da vi endnu ikke har fået vores egen læge i den nye bopælskommune. Lægen kunne ikke finde noget, undrede sig også en del over det med isen !!, Han mener/mente at, junior måske havde fået en forkølelses virus, da tænder/tandfrembrud normalt ik rammer 40 gr. i feber. Feberen gik over igen i løbet af onsdagen, og junior er sidenhen blevet en lille smule gladere, men har stadig ture, hvor han ryger i flitsbue af gråd.
Jeg/vi er stort set ikke i tvivl, om at det er tænderne, som gør ondt da han gumler løs på sine fingre. Vi har her forsøgt at afhjælpe ham med kold agurk, bidering, kold klud mv. men nej der skal ik noget i hans mund. Sidder oveni med en lille mistanke om, at der er flere end kun hans fortænder på vej, for når han gumler mest på hans finger er det mest ude i siderne og gerne langt inde.. Men må ik få lov at røre, kigge og børste tænder.
Han har siden i søndags faktisk stort set ikke ville spise fast føde. Vi har forsøgt, med alt det vi ved han elsker melon, pære, avocado, banan hans ynglings hjemmelavede mos og ikke mindst lidt pasta med tomatsauce. Sidst men ikke mindst, da han var allermest pylret, forsøgte vi med IS. Selv her kom der en nej tak hånd op.
Det eneste der duer er vand, flasken og mors restaurant BABS, især det sidste er et hit :-(
Nu skal det ik lyde, som om jeg er ked af at amme, da jeg syntes, det er meget hyggeligt, syntes bare det er ved at tage lidt overhånd, og har en følelse af, at han selv er begyndt, at syntes, at det her er da meget hyggeligt. Hvilket dagen igår rimelig godt indikerede, da han flere gange afviste flasken, men ik mig.
Mine spørgsmål til dig i denne ombæring lyder nu på:
Hvordan får man ham til at spise fast kost igen??
- Forsøger stadig hver gang det er spisetid, at friste ham med ynglingsting og lidt nyt
Hans gummer er stadig pænt røde, kan det skyldes at fortænderne endnu ik helt er ude eller er der grobund i min mistanke, om at der er flere tænder på vej ?
Vi har under feberperioden, haft ham til at sove inde ved os igen. Dels for at holde ham under opsyn, samt trygheden af mig, var det eneste, som kunne få ham til at sove. Men er nu begyndt, at rykke ham i hans egen seng igen. Har vi lavet en fejl her?
Tak for hjælpen og rigtig glædelig jul