Brev:
Morsyg på 17 måneder
24. november 2006
Alder:
17 mdr.
Morsyg på 17 måneder
Kære Helen
Vores datter er stadig under udredning og de mener hun har en sygdom der hedder interstitial pneumoni. Det er en lang historie og det er enormt hårdt ikke at kende fremtiden.
Vi tog hende ud af dagplejen og siden har hun gået hjemme og blevet passet af bedsteforældre på skift. Til januar skal hun starte igen i dagpleje, såfremt det går godt med udredningen og hun ikke er så syg som vi frygter. Hun har det stadig godt.
Mit spørgsmål denne gang, handler om, at vores datter er meget meget morsyg. Fra hun står op er hun ked af det, hvis jeg ikke lige er i nærheden hele tiden. Altså ligefrem har hende på armen eller holder hende i hånden. Det er som om hun er bange for at vi forlader hende, hvilket vi aldrig har gjort...kun over i dagplejen, hvilket hun også dengang gik helt i panik over.
Det hænger jo sikkert sammen med alle de trælse ting hun har været igennem i tidens løb, men selv om vi gør og har gjort alt for, at hun skal føle sig tryg, er det ikke nok.
Jeg vil spørge dig hvordan vi skal forholde os til dette, både i hverdagen, men også når hun skal i dagpleje igen?
Når hun er ved sine bedsteforældre er der ingenting. Der er hun glad hele tiden. Men så snart jeg er i nærheden er den gal.
Jeg er meget ked af denne situation og også meget træt over alt det der sker. Det er som om problemerne hagler ned over os i hverdagen. Sammen med vores datter er vi altid opmærksomme på hvordan vi er, at vi ikke virker kede af det osv. Men hvad handler hendes frygt så om og hvordan skal vi forholde os?
Håber du kan give os nogle gode råd som altid.
Tusind tak.
Med venlig hilsen
Os alle tre