Morsyg på 17 måneder

24. november 2006

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Morsyg på 17 måneder

Kære Helen

Vores datter er stadig under udredning og de mener hun har en sygdom der hedder interstitial pneumoni. Det er en lang historie og det er enormt hårdt ikke at kende fremtiden.

Vi tog hende ud af dagplejen og siden har hun gået hjemme og blevet passet af bedsteforældre på skift. Til januar skal hun starte igen i dagpleje, såfremt det går godt med udredningen og hun ikke er så syg som vi frygter. Hun har det stadig godt.

Mit spørgsmål denne gang, handler om, at vores datter er meget meget morsyg. Fra hun står op er hun ked af det, hvis jeg ikke lige er i nærheden hele tiden. Altså ligefrem har hende på armen eller holder hende i hånden. Det er som om hun er bange for at vi forlader hende, hvilket vi aldrig har gjort...kun over i dagplejen, hvilket hun også dengang gik helt i panik over.

Det ...

Annonce

... hænger jo sikkert sammen med alle de trælse ting hun har været igennem i tidens løb, men selv om vi gør og har gjort alt for, at hun skal føle sig tryg, er det ikke nok.

Jeg vil spørge dig hvordan vi skal forholde os til dette, både i hverdagen, men også når hun skal i dagpleje igen?

Når hun er ved sine bedsteforældre er der ingenting. Der er hun glad hele tiden. Men så snart jeg er i nærheden er den gal.

Jeg er meget ked af denne situation og også meget træt over alt det der sker. Det er som om problemerne hagler ned over os i hverdagen. Sammen med vores datter er vi altid opmærksomme på hvordan vi er, at vi ikke virker kede af det osv. Men hvad handler hendes frygt så om og hvordan skal vi forholde os?

Håber du kan give os nogle gode råd som altid.

Tusind tak.

Med venlig hilsen
Os alle tre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Dette er mit første brev til dig - men mærkeligt nok, så har det ikke været muligt for mig at finde svaret i hverken bøger eller ved søgning på nettet, så jeg håber, at du kan gøre mig klogere.

På forhånd tak, Emilies mor