Forkølelse, feber og røde knopper

15. november 2006

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Forkølelse, feber og røde knopper

Hej Helen

Ja så skriver jeg til dig igen, men inden mine spørgsmål vil jeg lige sige tak for dine svar, de er super gode...

Min søn på 8 mdr. er blevet forkølet, næsen løb med klar snot i to dage og det gør den ikke mere, men man kan høre at der stadig er snot i næsen når han trækker vejret. Jeg giver ham saltvand for at se om det kan løsene sig, men der kommer ikke noget, skal jeg prøve at bruge en næsesuger, har bare hørt at det skal men helt ikke bruge da den også kan irritere slimhinderne i næsen..

Mens han har været forkølet har han haft lidt feber ikke så meget, det højeste den har været på ...

Annonce

... var 38.3 og det var en dag.

Han har trods forkølelsen og feber været glad og leget som han plejer, han blev dog hurtigere ked af det..

Han har fået nogle røde knopper i mellem balderne kan det være bleudslæt, eller er det bare i forbindelse med forkølelsen?

Mit sidste spørgsmål, han er også begyndt at savle meget skifter nok salvesmæk hver 2 time, han har ikke hævet gummer så jeg tror ikke det er tænder. Jeg må dog ikke mærke ham for meget for så bliver han sur.. jeg har hørt at børn med hypermobile led savler mere end andre er det rigtig... (min søn har hypermobile led)

Med Venlig Hilsen
Helle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Prævention - efter fødsel

Man kan godt blive gravid kort tid efter en fødsel - også selv om man ammer. Har I lyst til at genoptage jeres sexliv, er det derfor en god idé at finde en brugbar præventionsform.

Så længe du ammer, bør du ikke tage p-piller eller mini-piller, fordi østrogen nedsætter mælkeproduktionen, og fordi man endnu ikke kender langtidsvirkningerne, når medicinen går i modermælken.

I stedet kan det være en god idé at bruge kondom, også fordi det beskytter dig mod infektion....

Læs mere i Babylex

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år