Opkast pga forkølelse

10. juli 2006

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Opkast pga forkølelse

Kære Helen

Jeg skriver til dig fordi vi efterhånden er pænt frustrerede...

Det drejer sig om vores øjesten Hans, som er knap 3,5 mdr. gammel. Han har fået flaske (modermælk, som jeg har malket ud) hele sit liv, pånær korte episoder med amning som ikke virkede.

Da han var 10 dage gammel var vi på børneafdelingen fordi han kastede op hele tiden - vi troede han havde en pylorusstenose, men han tog fint på, så de sendte os hjem igen. Opkastningerne stilnede af efter et stykke tid, hvor vi arbejdede efter "handle with care" princippet efter måltiderne, men så begyndte de igen. Der er ikke noget mønster for hvornår han kaster op, men det er simpelthen så voldsomt når det sker og ofte er det i forbindelse med lidt hoste...

Jeg har læst du har foreslået Enfamil AR til nogle herinde, så da vi også mistænker reflux hos Hans, har vi nu prøvet det i ca. 10 dage. Det ...

Annonce

... virkede faktisk til at starte med, men nu er han blevet forkølet og har pus i øjet og hoster - og han kan ikke holde maden i sig. Det er oftest om natten han kaster måltiderne op - ofte efter jeg har lagt ham i tremmesengen igen og han er faldet i søvn, så sker det og han bliver vild i blikket, for han tror jo han bliver kvalt... Så ender det med han falder i søvn bagefter uden mad.

Nu er han så også begyndt at kaste op i dagtiden - stadig i forbindelse med hoste. Har små børn lettere ved at kaste op når de er forkølede - og hvorfor?

Ellers er han en meget glad dreng og selvom det er længe siden jeg havde sundhedsplejerske tror jeg han vokser fint. Det er bare enormt frustrerende at han kaster sådan op hele tiden...

Ang. Enfamil - kan man få noget fra sygeforsikringen hvis man får det på recept?

På forhånd tak og tak for en god og lærerig brevkasse...
Eline

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet uden for livmoderen

Graviditet uden for livmoderen er en meget alvorlig graviditetskomplikation, der optræder i ca 2 procent af alle graviditeter.

Det er forbundet med stor risiko for moderens liv og det er ikke muligt at gennemføre en sådan graviditet. Ofte er der faktisk heller ikke tale om et rigtigt foster, og dermed ikke om en rigtig graviditet.

Spiral udgør en risiko for at man bliver gravid uden for livmoderen. Derudover kan det spille ind, hvis man tidligere har haft...

Læs mere i Babylex

Tisser i sengen

Over 13 % af danske børn har problemer med at tisse i sengen. Det svarer til, at tre elever i en almindelig folkeskoleklasse oplever en forstyrret nattesøvn med vådt nattøj og sengetøj.

Man ved at de fleste sengevædere er drenge og at tilstanden ofte er arvelig. Sengevædning er primært fysiologisk betinget og skyldes enten manglende produktion af det hormon, der styrer urinproduktionen eller for lille blære i forhold til barnets alder.

Langt de fleste børn vokser...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor