Brev:
Opkast pga forkølelse
10. juli 2006
Alder:
3 mdr.
Opkast pga forkølelse
Kære Helen
Jeg skriver til dig fordi vi efterhånden er pænt frustrerede...
Det drejer sig om vores øjesten Hans, som er knap 3,5 mdr. gammel. Han har fået flaske (modermælk, som jeg har malket ud) hele sit liv, pånær korte episoder med amning som ikke virkede.
Da han var 10 dage gammel var vi på børneafdelingen fordi han kastede op hele tiden - vi troede han havde en pylorusstenose, men han tog fint på, så de sendte os hjem igen. Opkastningerne stilnede af efter et stykke tid, hvor vi arbejdede efter "handle with care" princippet efter måltiderne, men så begyndte de igen. Der er ikke noget mønster for hvornår han kaster op, men det er simpelthen så voldsomt når det sker og ofte er det i forbindelse med lidt hoste...
Jeg har læst du har foreslået Enfamil AR til nogle herinde, så da vi også mistænker reflux hos Hans, har vi nu prøvet det i ca. 10 dage. Det virkede faktisk til at starte med, men nu er han blevet forkølet og har pus i øjet og hoster - og han kan ikke holde maden i sig. Det er oftest om natten han kaster måltiderne op - ofte efter jeg har lagt ham i tremmesengen igen og han er faldet i søvn, så sker det og han bliver vild i blikket, for han tror jo han bliver kvalt... Så ender det med han falder i søvn bagefter uden mad.
Nu er han så også begyndt at kaste op i dagtiden - stadig i forbindelse med hoste. Har små børn lettere ved at kaste op når de er forkølede - og hvorfor?
Ellers er han en meget glad dreng og selvom det er længe siden jeg havde sundhedsplejerske tror jeg han vokser fint. Det er bare enormt frustrerende at han kaster sådan op hele tiden...
Ang. Enfamil - kan man få noget fra sygeforsikringen hvis man får det på recept?
På forhånd tak og tak for en god og lærerig brevkasse...
Eline