Brev:
Astma
2. juli 2006
Alder:
6 mdr.
Astma
Hej Helen
Nu må jeg ty til dine gode råd igen:-)
I onsdags fik Sofie konstateret astma, efter nogen tids hosten, hvæsen og utilpashed. Det er vi selvfølgelig noget kede af, da vi synes det er noget tidligt. Hun er 6 1/2 måned. Heldigvis er der jo rimelige chancer for hun vokser fra det..
Hun får nu Flexotide 2 gange fast dagligt, samt Ventoline efter behov. Hun får begge dele på en spacer.
Mit spørgsmål går nu på, hvor lang tid man kan forvente der går før det virker? Jeg synes nemlig hun stadig hvæser en hel del! Er man sikker på, at det langtidsvirkende (Flexotide) lige virker på hende? Kan man risikere at skulle skifte nogle gange, inden man finder det rigtige?
Et andet spørgsmål går på træthed. Sofie kan ikke være vågen mere end max 2 timer af gangen, så skal hun have en lur! Hvad er egentlig det normale for hendes alder? Kan hendes træthed skyldes astma, selvom der har stået på altid?
Ved du om der er nogle regler i forhold til dagpleje og astma? Sofie skal nemlig begynde her til august, og hendes dagplejemor hverken ryger eller har hund/kat.
På forhånd tak, og fortsat rigtig god sommer..
Mange hilsner
Sofiemor