Hvordan opdager man væske i ørerne?

25. maj 2006

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Hvordan opdager man væske i ørerne?

Hej Helen.

Min dejlige dreng er nu 3 måneder og en glad lille én, der smiler, griner og "snakker" rigtig meget med far og mor.

I går spørger en af mine venner om han har væske i ørene, da han græd da han blev lagt ned. Dette har han faktisk gjort i en måned (tror jeg), men vi har bare tolket det som brok over at blive lagt, da verden er meget sjovere i armene på mor eller far. Han stopper med at græde efter 1 min hvor vi lige trøster ham. Nogen gange skal sutten lige til, som jeg så tager igen når han er ...

Annonce

... stoppet med at græde.

Så er det jeg gerne vil vide lidt om det med væske i ørene. Hvordan opstår det? Hvordan opdager man det? Hvordan fjerner man det? Er man født med det? Ja, generelt, hvad er det for noget?

Desuden har jeg lige et spørgsmål om leg med ham. Må man vende ham på hovedet, har nemlig hørt at man ikke skal vende små børn på hovedet. Men hvornår kan man det? Vi har nemlig opdaget at han godt kan lide lidt vilde mosle-lege.

På forhånd tak for dine altid brugbare svar.

Med venlig hilsen
Malene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Du har efterhånden reddet mig nogle gange. Jeg er meget taknemmelig for din rådgivning, især nu hvor jeg befinder mig i udlandet og er mor til mit første barn, hvilket betyder, at alt er nyt.

Hilsen
Mor i udlandet