Høj feber og nedkøling

4. maj 2006

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Høj feber og nedkøling

Kære Helen

Jeg sidder her med en ganske elendig lille pige, som bare har så meget feber.

Lucia er nu 15 måneder gammel, og har det godt, spiser fint og sover hele natten uden et pip. Hun er glad og aktiv og elsker at lege. Dog synes jeg tit hun er syg – hun har et par dages feber (altid omkring de 38 grader) næsten hver 2.-3. uge. Jeg har indtil videre skudt skylden på vuggestuen og alle de bakterier, der naturligt florerer sådan et sted.

I nat vågnede hun med 40 i feber, og vagtlægen diagnosticerede influenza og anviste febernedsættende medicin. I morges havde hun det rigtig godt, men den sidste times tid er feberen pludselig strøget opad igen, noget der nok gør enhver forælder nervøs...:-)

Jeg har selvfølgelig hevet en masse tøj af hende, men det gør mig meget ondt, når jeg ...

Annonce

... samtidig kan se, at min lille pige ryster af kulde, som man jo gør, når feber stiger. Så jeg ville høre dig om lidt nærmere rådgivning om dette med at holde barnet køligt.

Skal man også køle barnet af mens temperaturen stiger og ikke kun når den allerede er høj? Og hvad så når medicinen (som hun fik for ½ time siden) rigtig begynder at virke, og feberen igen falder? Skal hun så have tøj på igen? Og hvor meget? Bare almindeligt til at holde hende god varm, eller måske lidt mindre, så eventuel ”overskydende” feber kan komme ud?

Lucia drikker heldigvis fint, så hun skal nok blive rask igen, og faktisk er der kommet lidt mere liv i hende, blot imens jeg har siddet og skrevet dette. Men jeg håber, at du kan hjælpe mig med nogle gode råd til et barn med så høj feber...

Mange hilsner
En Bekymret Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

2. januar 2024 | Kost og ernæring | 15 mdr.

Vitaminpiller til børn

Kære Helen Godt nytår :) Jeg har lige et par korte spørgsmål i dag....

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Calcium

Calcium findes hovedsagligt i mælkeprodukter, herunder modermælk og modermælkserstatninger.

Calcium er vigtigt til opbygning af skelettet og er derfor af stor betydning for børn, der naturligt skal vokse meget. Hvis barnet ikke får calcium nok, vil der frigøres calcium fra skelettet for at opretholde koncentrationen af calcium i blodet.

Børn der ammes eller får flaske får dækket deres behov for calcium derigennem og det anbefales at børn får modermælk eller...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os