Brev:
Dræn
29. april 2006
Alder:
5 mdr.
Dræn
Hej igen :-)
Ja, så skriver jeg igen – af alle de MANGE penge jeg har brugt i min barsel, er et medlemskab til dig vist dem, der er givet bedst ud!
Jeg sendte tidligere et nødråb til dig, da min datter var holdt op med at pludre og var vigende i sin kontakt. Vi har nu fundet ud af, at hun har væske i mellemørerne, så det er dét, der har drillet de sidste 1½ uge. I dag har vi så været ved lægen og få prikket hul i den ene tromhinde, og det virker til, at det allerede har hjulpet, hun har i hvert fald pludret for første gang i meget lang tid! På længere sigt skal hun nok have dræn, men hun skal lige runde de 8 kg først.
Nå, men jeg fik ikke spurgt lægen, om hun må komme ud at sove – ved du det?
Jeg har også et spørgsmål om udvikling: Er det normalt, at et barn på 5 mdr vender og drejer sig, når hun sidder på skødet og ikke længere finder hygge i at have øjenkontakt/lave ansigter med mor? Jeg tager det som en afvisning (og så dukker de negative tanker om manglende kontakt igen op), hvorimod faderen synes, at det dog er fantastisk, hvor nysgerrig og videbegærlig hun er! Hvem har "ret?"
Til sidst vil jeg spørge dig, om der kan opstå komplikationer ved at få lagt dræn ind. Som du måske kan gætte, puster bare tanken om det til min førnævnte angst for at miste hende. Hvad med bedøvelsen, kan det være farligt, når hun ikke er større?
Mange hilsener (og tak for dit tidligere svar, det gav ro)
Mette