Brev:
Søvn og feber
7. marts 2006
Alder:
9 mdr.
Søvn og feber
Hej Helen
Emil har nu været syg i 2 uger og derfor synes vi han har haft behov for at sove sammen med os i vores seng. Men vi har nu besluttet at han skal tilbage i sin egen seng igen. Vi puttede ham i sin egen seng her til aften, men han blev rigtig tosset og efter en halv time tog vi ham op, her havde vi prøvet bare at sidde hos ham, synge for ham, nusse ham osv. Så han kom ind i vores seng hvor han faldt i søvn sammen med mig.
Det hjælper bare overhovedet ikke at vi sidder hos ham, det er ligesom om han så bliver endnu mere vred. Hvis vi tager ham op og for ham til at falde til ro bliver det også bare endnu værre, når vi så ligger ham ned i sengen igen. Er det ok at putte ham og kysse godnat og så gå ud fra hans værelse. Hvorefter han selvfølgelig græder, fordi han hellere vil være i vores seng sammen med mig, og så gå ind til ham hver 2-3 min så han ved at vi er der. Er det ok at gøre sådan indtil han falder i søvn?
Jeg tror nemlig ikke der er andre udveje på vores aftenputteri. Så vil han vel i løbet at 1-2 uger finde ud af at han altså SKAL sove i sin egen seng ik? Han er 9 måneder nu og var god til at sove i sin egen seng inden han blev syg, så det kan han vel også blive igen.
Vi håber i hvert fald at det kan lykkes, da far i den senere tid har måttet sove på sofaen!!
Lige et ekstra spørgsmål: Hvor høj er temperaturen før man kalder det feber? Og hvor lav må den være? Emil har de sidste par dage haft meget lav temperatur om morgenen mellem 36,4-36-9. Og om aftenen op til 38,4 er det så stadig feber? Har nemlig hørt at temperaturen stiger om aftenen?
Det var alt for nu.
Med venlig hilsen
Marie