Søvn og feber

7. marts 2006

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Søvn og feber

Hej Helen

Emil har nu været syg i 2 uger og derfor synes vi han har haft behov for at sove sammen med os i vores seng. Men vi har nu besluttet at han skal tilbage i sin egen seng igen. Vi puttede ham i sin egen seng her til aften, men han blev rigtig tosset og efter en halv time tog vi ham op, her havde vi prøvet bare at sidde hos ham, synge for ham, nusse ham osv. Så han kom ind i vores seng hvor han faldt i søvn sammen med mig.

Det hjælper bare overhovedet ikke at vi sidder hos ham, det er ligesom om han så bliver endnu mere vred. Hvis vi tager ham op og for ham til at falde til ro bliver det også bare endnu værre, når vi så ligger ham ned i sengen igen. Er det ok at putte ham og kysse godnat og så gå ud fra hans værelse. Hvorefter han selvfølgelig græder, fordi han hellere vil være i vores seng sammen ...

Annonce

... med mig, og så gå ind til ham hver 2-3 min så han ved at vi er der. Er det ok at gøre sådan indtil han falder i søvn?

Jeg tror nemlig ikke der er andre udveje på vores aftenputteri. Så vil han vel i løbet at 1-2 uger finde ud af at han altså SKAL sove i sin egen seng ik? Han er 9 måneder nu og var god til at sove i sin egen seng inden han blev syg, så det kan han vel også blive igen.

Vi håber i hvert fald at det kan lykkes, da far i den senere tid har måttet sove på sofaen!!

Lige et ekstra spørgsmål: Hvor høj er temperaturen før man kalder det feber? Og hvor lav må den være? Emil har de sidste par dage haft meget lav temperatur om morgenen mellem 36,4-36-9. Og om aftenen op til 38,4 er det så stadig feber? Har nemlig hørt at temperaturen stiger om aftenen?

Det var alt for nu.

Med venlig hilsen
Marie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusinde tak for en informationsrig hjemmeside og nogle virkelig fantastiske bøger om børn! Jeg har erhvervet mig hele din bog-serie og efter at have læst dem, bruger jeg dem stadig ofte som opslagsværk. Tak for dem!

Venlig hilsen
Cecilie