Brev:
Skoldkopper - 15 mdr.
4. februar 2006
Alder:
15 mdr.
Skoldkopper - 15 mdr.
Kære Helen
Nu har den ældste (5 år) fået skoldkopper, så nu får den yngste (15 mdr) det nok også snart. I den forbindelse har jeg efterhånden fået så mange "gode" råd og advarsler, at jeg snart ikke ved, hvad jeg skal tro. Som udlænding kan det jo være svært at vide, hvad der ammestuehistorier, og hvad der er gode, gamle husråd, som vi i Danmark bare har glemt findes.
Derfor spørger jeg dig:
Er det rigtigt, at man ikke må putte barnet i bad, mens det har skoldkopper? Hvis det er rigtigt, hvad skyldes det så?
Er det rigtigt, at han må komme i institution igen, når alle sår er skorpebelagte? Hvis barnet ellers er oplagt, kan man så ikke bare gå tur og opføre sig, som man plejer?
Vi har købt noget pudderagtigt noget på apoteket til at lindre kløen og få kopperne til at tørre ud, og ellers har jeg ikke tænkt mig at foretage mig yderligere.
Et godt råd fra en fornuftig kvinde vil blive stærkt værdsat.
Venligst
Neel