Skoldkopper - 15 mdr.

4. februar 2006

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Skoldkopper - 15 mdr.

Kære Helen

Nu har den ældste (5 år) fået skoldkopper, så nu får den yngste (15 mdr) det nok også snart. I den forbindelse har jeg efterhånden fået så mange "gode" råd og advarsler, at jeg snart ikke ved, hvad jeg skal tro. Som udlænding kan det jo være svært at vide, hvad der ammestuehistorier, og hvad der er gode, gamle husråd, som vi i Danmark bare har glemt findes.

Derfor spørger jeg dig:
Er det rigtigt, at man ikke må putte barnet i bad, mens det har ...

Annonce

... skoldkopper? Hvis det er rigtigt, hvad skyldes det så?
Er det rigtigt, at han må komme i institution igen, når alle sår er skorpebelagte? Hvis barnet ellers er oplagt, kan man så ikke bare gå tur og opføre sig, som man plejer?

Vi har købt noget pudderagtigt noget på apoteket til at lindre kløen og få kopperne til at tørre ud, og ellers har jeg ikke tænkt mig at foretage mig yderligere.

Et godt råd fra en fornuftig kvinde vil blive stærkt værdsat.
Venligst
Neel

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for alt din støtte og hjælp indtil nu. Igennem dig har jeg lært at have tillid til mine beslutninger og oser ud af tryghedsposen til min dreng og dette med god samvittighed!!!

Ingen tvivl om at du altid skal være min sundhedsplejerske :-)

Kærlig hilsen
P, mor til dreng på 15 måneder.