Meget hævet tandkød & gummer

24. oktober 2005

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Meget hævet tandkød & gummer

Hej,

Vores datter på 13 måneder har fået en slags mundbetændelse.

Nu har hun 3 tænder i overmunden 2 fortændere og så er den en tand ved siden af fortanden ved at komme ud, men hendes tandkød er så hævet og rødt at man faktisk ikke kan se hendes tænder foroven.

Vi har selvfølgelig søgt læge her i Kina, og hun har fået to gange drops med pencilin i, det fik hun her lørdag og søndag, men det er stadigvæk meget hævet.

Har du nogen forslag ...

Annonce

... til hvad det er, er det en slags mundbetændelse hun har fået, og hvordan får men det til at gå væk hurtigst mulig?

Det siger sig selv hun har ikke spist ordentlig i næsten en uge nu, hun får faktisk kun youghurt og flaske med mælk, hun har alt for ondt til at spise brød eller andet, grød er hun ikke vild med, så det kan vi ikke give hende, har du nogen forslag til hvad man kan få hende til at spise i sådan et tilfælde.

Med venlig hilsen
Olav

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor