Brev:
Spisevægring
19. oktober 2005
Alder:
3 mdr.
Spisevægring
Kære Helen
Min venindes datter på snart 3 måneder er begyndt ikke at ville spise.
Hun får modermælkserstatningen Nutrimigen, det har hun fået fra fødsel af. Fra fødsel har hun haft lidt problemer med maven og får derfor også lactolose.
Min veninde har naturligvis prøvet alt fra hvordan flasken gives, hvordan hun ligger når hun får flasken, forskellige sutteflasker og sutteflaskesutter m.v. men intet hjælper.
Hun vejer nu godt 6 kg, så hun tager på. Et måltid tager gerne en times tid at få i hende og så har hun måske drukket 100-130 ml. og det er med gråd, skål og spænden ud som en flitsbue - derefter sover hun gerne 4-5 timer, hvorefter man skulle mene at hun var sulten. Men nej, endnu en gang tager det en times tid at få et måltid i hende, og derefter sover hun gerne flere timer igen.
Det eneste måltid der glider let ned er nattemåltidet, hvor hun lystigt spiser 170 ml, uden problemer.
Hun spiser i gennemsnit 500-600 ml i døgnet, hvoraf de 300 er en kamp at få i hende - og det mener vi er for lidt?
Hun har fra fødsel altid været svær at læse med måltider og har gerne taget mange små måltider i løbet af dagen, men nu vil hun som sagt ikke spise.
Vi har prøvet at læse os frem til nogle muligheder og er her hos dig stødt på ordet spisevægring også hos babyer. Men ikke noget uddybende.
Hvornår ved man om det er en spisevægring?
I så fald hvad gør man ved det ?
Hvordan opstår det hos en baby ?
Hilsen Veninden der gerne vil hjælpe!