Vænne fra amning - væske i ørerne

1. marts 2018

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Vænne fra amning - væske i ørerne

Hej Helen.

Vores datter fylder snart 1 år og vi planlagt at vi vil vænne hende fra amningen i påskeferien. Dette fordi at så er hun over 1 år og derfor ikke længere har brug for mælken, og fordi at vi der har nogle fridage.

MEN - hun har døjet med mellemørebetændelse et godt stykke tid og lige nu døjer hun med væske i øret. Vi har været ved ørelæge flere gange og han håber på at væsken forsvinder af sig selv - ellers er løsningen dræn, men han vil gerne vente og se om det går væk af sig selv.

Vi kan dog mærke at hun har ubehag om natten og søger brystet en del (hun bruger ikke sut)- ørelægen forklarer dette med at det letter trykket i øret. Så lige for tiden sover jeg med hende fra ca. kl.20-04, hvor hun er meget urolig og kommer til bryst 3-6 gange i løbet af natten. Omkring kl.04 kan jeg ikke længere få hende til at falde til ro med ...

Annonce

... brystet, så der går faderen op med hende på sofaen og så sover hun på hans brystkasse der mens han sidder op - tænker dette letter trykket i ørene for hende.

Det er selvfølgelig ikke optimalt, men det er sådan det fungerer lige nu og vi har svært ved at ændre dette når hun har ondt.

Så er det en dum idé at stoppe amningen i påsken, hvis hun stadig bøvler med ørerne der?

Vi har en mistanke om at hun ofte har døjet med ørene, da hun aldrig har sovet godt (hverken om dagen eller om natten), men hvor vi har slået det hen med udviklingstrin, ondt i maven e.l. Faderen og hans familie har ogå døjet meget med ørerne, så det ligger nok desværre i familien.

Hvad er din holding til dræn? Jeg kan godt forstå at det skal gøres som en sidste løsning - men tænk hvis det gjorde at hun (og dermed også vi) vil kunne sove bedre. Det ville være skønt ;-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder