Skoldkopper og spredning

13. december 2017

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Skoldkopper og spredning

Hej Helen,

Så kom skoldkopperne formentlig til os. Vi har her til morgen konstateret en del røde pletter og nogle med blære, pt. mest på benene. Han har haft en lidt hård start på skoldkopper da han startede med opkast og derefter et par dage med feber.

Jeg synes ikke jeg umiddelbart kan læse mig til hvordan kopperne spreder sig ud over hvis han klør sig og er med flytter bakterierne. Men jeg har hørt fra andre at det også spredes hvis man giver dem et bad, selvom det kan lindre smerten, så får de flere kopper.

Vi har klippet negle her til morgen og bruger vasker ...

Annonce

... hans hænde oftrere. Har du nogle gode råd, der kan gøre det ikke spredes alt for meget.

Derudover vil jeg høre dig, hvor mange dage er det man maksimalt må bruge panodil i træk? Vi har ikke brugt det endnu da det ikke har været nødvendigt, men jeg kan læse mig til at mange bliver meget generet af dem om natten og derfor bliver helt udmattet og i den forbindelse gør brug af panodil.

Vi ser selvfølgelig tiden an, men jeg kan jo lige så godt spørge nu så jeg er forberedt og ikke står med spørgsmålet midt om natten :-)

Alle råd modtages med kyshånd.

Med venlig hilsen
Kris

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor