Forkølelse og søvn - 9 mdr.

4. december 2017

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Forkølelse og søvn - 9 mdr.

Hej Helen,

Du har før givet mig gode råd til at få min søn til at sove uden jeg skal gå rundt med ham. Jeg synes det har hjulpet, men nu er min udfordring bare, at der ikke er nogen ny rutine. Og det er lidt forskelligt hvad der virker og hvornår.

Nogle gange afviser han flasken, men jeg vil tro det også har noget at gøre med hans alder. Ofte svøber jeg ham, og sidder med ham eller går med ham meget langsomt i et minut, og så ligger jeg ham ned i sengen. Jeg gentager ritualet, hvis han ikke falder i søvn og tager ham op når han rejser sig op i sengen eller er meget ked af det. Hvis han småbrokker sig lidt, så lader jeg ham forsøge at falde i søvn på egen hånd, mens jeg enten aer ham lidt på ryg eller mave eller lader ham helt være.

Men nu hvor han er forkølet er der ingen rutiner eller plejer.

Min søn er utroligt ...

Annonce

... forkølet og hoster. Så snart han bliver rask går der et par uger, og så er han forkølet igen. Denne omgang har det varet næsten 2 uger, og det er blot en forkølelse. Han hoster om natten og vågner, og sover knap nok lur om dagen. Det er uanset om vi går i barnevognen, kører i bilen eller jeg forsøger med mælk. På gode dage kan han sove 2-3 lure og sove i alt 2,5 time, men andre dage, sover han kun 2 x 30 min.

Det virker ikke helt til at være nok. Han har et utroligt energi niveau, og kan ikke sidde stille, så jeg vil tro, at søvnen burde komme endnu mere naturligt, og jeg vil gerne hjælpe ham. Om natten sover han fra 19/20-stykker til ca. kl.06 med en eller to opvågninger. Så det er fremskridt.

Håber du har et godt råd til forkølelse og søvn. Hans hovedgærde er hævet. Han sover altid på maven, og jeg kan ikke vænne ham fra det.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder