Brev:
Forkølelse og søvn - 9 mdr.
4. december 2017
Alder:
9 mdr.
Forkølelse og søvn - 9 mdr.
Hej Helen,
Du har før givet mig gode råd til at få min søn til at sove uden jeg skal gå rundt med ham. Jeg synes det har hjulpet, men nu er min udfordring bare, at der ikke er nogen ny rutine. Og det er lidt forskelligt hvad der virker og hvornår.
Nogle gange afviser han flasken, men jeg vil tro det også har noget at gøre med hans alder. Ofte svøber jeg ham, og sidder med ham eller går med ham meget langsomt i et minut, og så ligger jeg ham ned i sengen. Jeg gentager ritualet, hvis han ikke falder i søvn og tager ham op når han rejser sig op i sengen eller er meget ked af det. Hvis han småbrokker sig lidt, så lader jeg ham forsøge at falde i søvn på egen hånd, mens jeg enten aer ham lidt på ryg eller mave eller lader ham helt være.
Men nu hvor han er forkølet er der ingen rutiner eller plejer.
Min søn er utroligt forkølet og hoster. Så snart han bliver rask går der et par uger, og så er han forkølet igen. Denne omgang har det varet næsten 2 uger, og det er blot en forkølelse. Han hoster om natten og vågner, og sover knap nok lur om dagen. Det er uanset om vi går i barnevognen, kører i bilen eller jeg forsøger med mælk. På gode dage kan han sove 2-3 lure og sove i alt 2,5 time, men andre dage, sover han kun 2 x 30 min.
Det virker ikke helt til at være nok. Han har et utroligt energi niveau, og kan ikke sidde stille, så jeg vil tro, at søvnen burde komme endnu mere naturligt, og jeg vil gerne hjælpe ham. Om natten sover han fra 19/20-stykker til ca. kl.06 med en eller to opvågninger. Så det er fremskridt.
Håber du har et godt råd til forkølelse og søvn. Hans hovedgærde er hævet. Han sover altid på maven, og jeg kan ikke vænne ham fra det.
Hilsen