Brev:
Medicin til at øge appetitten
1. september 2017
Alder:
17 mdr.
Medicin til at øge appetitten
Hej Helen,
Vores søn på 17mdr har ikke taget på siden juni måned. Jeg stoppede med de sidste to amninger om aftenen og natten i maj juni. Han begyndete i juni juli at gå rigtig meget og tumler også dagligt i sofaen og sengen, men sidder også ofte og leger med noget.
Han begyndte i juli at spise nogle gode portioner og har før det oftest spist meget små portioner. Nu er han begyndt at spise lidt igen - muligvis pga a de fire kindtænder der er på vej, at vi lige er kommet hjem til Spanien efter 6uger i dk og at han har noget hoste og små forkølelse.
Han vejer 9,3 og måler 76cm. Og har indtil marts april fulgt WHOs kurve med mål og vægt. Han har fået lavet blod, urin og afførings prøve, hvor alt var normalt - undtaget hans immunsforsvar som var ret lavt.
Børnelægen her har et par gange prøvet at få mig til at give ham noget medicin der skulle øge appetitten, hvilket jeg har været totalt afvisende overfor.
Hvad er din mening omkring det? Ser du umiddelbart hans manglende vægtstigning som et problem?
Er det ok at give ham den fede 10% græske yoghurt dagligt? Evt om aftenen?
Bedste hilsner og på forhånd tak