Brev:
Søvnrutine under sygdom
4. august 2017
Alder:
11 mdr.
Søvnrutine under sygdom
Kære Helen
Mange tak for gode svar. Lillebror tager rigtig godt imod vores små ændringer, og jeg synes allerede, vi er nået langt med hans ændrede putterutine.
Han kan selv falde i søvn (på 5-10 min), og hvis det trækker ud (og vi har misset toget), tager vi ham med ned og venter, til han er klar.
Han kommer op stort set samme tidspunkt hver morgen. I mellem kl. 6 og 7 og får morgenmad cirka 7.30 hver dag, og det lader han til at trives med.
Men, nu er der sket det, at han er blevet sløj med snot og feber - helt klassisk efter de to første uger i vuggestue :-)
Så hvordan hjælper vi ham bedst de næste dage, så vi ikke ødelægger rytmen alt for meget?
I nat var han vågen med feber fra kl. 4 - 5.30 og sov så igen til kl. 7.
Men her til formiddag sov han næsten 3 timer. Min mand kunne ikke lide at vække ham.
Må han sove, så meget han vil, imens han er syg? Eller skal vi vække ham, hvis han sover mere end 4 timer (som du har nævnt tidligere) i løbet af dagen?
På forhånd mange tak og rigtig god weekend.
Kærlig hilsen
L
PS han fylder 1 år om en uge. Blot til din information.