Brev:
Hyppig afføring - 6 mdr.
28. august 2003
Alder:
6 mdr.
Hyppig afføring - 6 mdr.
Jeg kan simpelt hen ikke forstå, at min datter på 6 1/2 måned har så hyppig afføring. Hun kan godt lave stort 2-3 gange bare i løbet af en nat! Og 5-6 gange i løbet af dagen. Desuden falder det næsten altid sammen med, at hun laver i bleen 1/2 time efter hun er blevet lagt ud og sove, og så vågner hun selvfølgelig og vil ikke sove videre. Afføringen har samme konsistens som tyk grød og er lysegul og lidt "grynet". Det lugter ikke decideret af lort, men mere råddent.
Vi prøver for tiden, at lade være med at give hende mælk (allomin, smør, sødmælk, og har i stedet købt profylac, da vi prøver at udelukke mælkeintolerans (sundhedsplejerskens ide). Jeg syntes bare, at man altid læser, at de også for opkastninger ved mælkeallergi, og det har hun ikke.
Den eneste gene hun har, er at hun vækker sig selv ved at ligge og skide. Hun ser ud til at trives, hun tager på, som hun skal, men jeg syntes, at hun altid virker meget træt.
Hun får 2 grødmåltider, 1 måltid med frugtmos, kartofler med grøntsager og 1-2 flasker med mælk om dagen og 1 flaske kamillethe om natten. Altså spiser hun ca. hver 3 time om dagen, og en enkelt gang om natten efter 8-9 timers søvn.
Hendes storebror på 3 har aldrig haft problemer med maven og spiste alt. Men lillesøster virker mere sart, og er meget mere selektiv hvad mad angår.
Hverken jeg selv eller min mand har fødevareallergi, jeg har dog mild høfeber.
Hvad kan der dog være galt?
Venlig hilsen
Den bekymrede mor