Baby har slået baghovedet ifm. fald fra 1,5 m højde

18. oktober 2016

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Baby har slået baghovedet ifm. fald fra 1,5 m højde

Kære Helen

Jeg skriver til dig, da vi havde en ulykkelig situation herhjemme i går.

Storebror C ville løfte A ind i sofaen fra liften af, men falder over en pude på gulvet, så A slår baghovedet i gulvet. C er ca 140 høj, så det er den højde han er faldet med. Vi ved ikke om C har slubbet ham fra højden af, eller om det er ved lavere højde.

De var naturligt begge dybt ulykkelige og vi valgte derfor at køre på skadestuen for at få A tjekket, da C ikke helt kunne redegøre for hvordan de var faldet og dermed hvordan A var kommet til skade.

A er nu 3 måneder gammel og var begyndt at pludre en del med ah-gy etc, god øjenkontakt og dygtig til at holde hovedet.

På skadestuen begynder han at smile op til mig, han bevæger alle arme og ben men har en bule i baghovedet. De tjekker nakkebevægeligheden og rygsøjlen. De scanner ikke. De mener ikke at der er noget galt.

Efter episoden i går har han sovet mere i løbet af dagen (hvilket ikke er normalt for de fleste dage, hvor han næsten kun sover lure længere end 1 time hvis ...

Annonce

... jeg går tur med ham i barnevognen), og i løbet af natten var han kun vågen kl. 2230, kl.330 og igen kl 630, som er lidt mindre end han normalt er vågen om natten.

Her i dag har han som vanligt været vågen et par timer inden han puttes til lur igen, og i dag falder han hurtigt i søvn. Sover ca 1 time ad gangen.

Han har ikke rigtig ville spise så længe ad gangen, men tager små måltider af max 5 min varighed. Han vil gerne bruge sutten. Er noget pjevset, når han er vågen.

Han har mindre øjenkontakt end vanligt, men det er lykkes mig, at få ham til at holde øjenkontakten og give et lille smil, men i mindre grad end vanligt. Han snakker også meget mindre end normalt. Snakker = ah-gy lydene.

Vi er naturligt bekymrede for om han har fået varig skade af dette fald. Eftersom han er så lille, kan han ikke svare på om han har hovedpine, prikken for øjnene, synsudfald eller lign. Men vi er stadig obs på hans førlighed, vågenhed og kontakt.

Hvordan lyder ovenstående på dig? Har vi grund til bekymring?

Mange hilsner

Marianne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far