Opkast efter flaske/drømmeflaske

2. marts 2016

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Opkast efter flaske/drømmeflaske

Hej Helen!

Så er jeg tilbage med et spørgsmål ang min datter. Det går rigtig godt med hende; hun kravler, hun sover nu på eget værelse og har gjort lidt tid og så er hun lige kørt ind i vuggestue uden problemer. Alt i alt synes jeg det går godt.

De sidste par dage har vi dog haft problemer med at hun kastede op efter hendes drømmeflaske. Rigtig meget endda - hele aftensmaden røg med kunne vi se. Igår aftes var det så hendes "godnat flaske" som fik hende til kaste op og også her var det også meget.

Hun virker ikke syg, har ikke feber og er iøvrigt sig selv som vi kender hende, så ...

Annonce

... jeg ved ikke om det kan skyldes at hun måske har haft lidt løbenæse? Maven fungerer også som vanlig...

Jeg har ikke indtryk af det er fordi hun overspiser, selvom hun jo bliver bedre og bedre til at spise den mad vi får.

Ang. flaskerne, så er vi nede på 2 flasker om dagen; aften og sen aften... Jeg har forsøgt at supplere lidt ekstra med MME i hendes morgengrød for at sikre mig at hun får det hun skal bruge.

Hvad tror du det kan skyldes og har du en ide til hvordan vi kan undgå at hun kaster op?

På forhånd tak for altid kompetente råd,

Med venlig hilsen
Mette, Sallys mor :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Angst hos børn

Børn vil i løbet af deres liv have perioder, hvor de er bange for forskellige ting. Man kan skelne lidt imellem frygt og angst. Barnet kan f.eks. blive bange for en stor hund der står og gør - her er der tale om frygt, og det kan være hensigtsmæssigt, fordi det er med til at holde barnet fra en situation, som måske kan være farlig.

Angst ligger lidt dybere og det kan f.eks. være når barnet ikke kan falde i søvn på grund af f.eks. tordenvejr. Når barnet oplever angst, så oplever...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger