Baby 6 måneder, irriteret, sart hovedbund, kløe, hårtab

24. oktober 2015

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Baby 6 måneder, irriteret, sart hovedbund, kløe, hårtab

Kære Helen,

Jeg har SÅ mange spørgsmål jeg gerne ville stille dig, men dette er min største bekymring.

Min datter Enna er 6 måneder, bliver 7 d. 2 April. Hun er en lækker lille nougatmus, med det lækreste sorte krøllede fyldige hår, eller det havde hun.

Hun har længe døjet med meget tør hovedbund, flager, måske arp.
Jeg har gjort hvad de profesionelle og venner, familie og bekendte har anbefalet mig, brugt olie og tættekam, men det ser så meget værre ud nu.

Jeg ved at næsten alle babyer mister deres hår, Enna begyndte først at miste da hun var 4-5 måneder gammel, mest bag på hovedet og siderne hvor hun ligger. Hun har indtil da ligget på en "Fossflake" babymadras som åbenbart har gjort at hun ikke fik liggehår.
Det foran begyndte først at forsvide da jeg for alvor begyndte på "Arp kuren" hvilket jeg ville ønske jeg aldrig havde gjort. Jeg blev anbefalet at smøre ...

Annonce

... hovedbunden/håret med olie, lade det sidde/trænge ind og så frisere med en tættekam. Derefter ved omkring 5 måneder begyndte hun at tabe mere på hele hovedet og mest foran. Hendes hovedbund er meget lysere end resten af kroppen og meget sart. Fuld af sår fordi det klør.

Jeg får så det så dårligt med at jeg intet kan stille op.

Min lille baby, lider om natten, kradser sig, hiver i håret og vågner op med små bitte skrig i løbet af natten, nok fordi hun nok får kradset sig selv til blods. Overvejer om jeg skal give hende en tynd bomulds hue på, men hun bliver så varm om natten.

Hun fik før hun var 3 måneder gammel, 2 fortænder i undermunden, nu er der 5-6 flere tænder på vej. Hun har ikke pivet over tænderne, men det må da oveni en irriteret hovedbund være møj ubehageligt.

Jeg ville ønske jeg kunne sende nogle billeder med, så du kan se hvor slemt det ser ud.

De bedste hilsner
Nadia.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder