Brev:
Tandfrembrud og manglende appetit
18. maj 2015
Alder:
9 mdr.
Tandfrembrud og manglende appetit
Kære Helen
Jeg skriver fordi min datter stort set ikke har spist noget i 4 dage. Hendes fortænder i overmunden er ved at bryde frem og hun har haft lidt feber og jeg tænker det godt kan være det der er problemet.
Jeg har jo tidligere skrevet til dig at hun ikke spiser så meget, men de sidste par dage har hun fuldstændig afvist skeen og vil ikke engang have sine favoritter. Hun var blevet helt god til at sidde og spise et par hapsere selv, men heller ikke det vil hun. Jeg har fået et par skefulde frugtmos i hende og vand. Agurk vil hun også gerne sidde med, men det mætter jo ikke rigtig. Hun vil gerne have brystet, men da det lige går så fint med at trappe lidt ud af amningen om dagen, vil jeg heller ikke give hende det for ofte.
Jeg er er dog lidt bekymret, hun er ikke særlig stor og skal helst ikke tabe sig, så hvad kan jeg gøre for at hun får lidt indenbords? Hun er begyndt at søge brystet om natten igen og spiser meget, så det er jo nok fordi hun ikke er blevet mæt om dagen. Hvad kan jeg gøre så vi ikke kommer helt tilbage i den gamle rytme igen med mange natmåltider og inden lyst til rigtig mad?
Med venlig hilsen
Den bekymrede mor