Brev:
Amning ved sygdom
25. januar 2005
Alder:
9 mdr.
Amning ved sygdom
Hej Helen
Min søn på 9½ måned har i øjeblikket influenza, og han har i den forbindelse fuldstændig mistet appetitten. Det eneste, han virkelig har lyst til, og som giver ham lidt ro, er at ligge ved brystet og sutte og nusse og så sutte lidt mere - gerne natten igennem også!
I starten (det har stået på i en uges tid nu, og han er stadig syg - har været ved lægen idag, så det er ikke ører el. lign. men bare "plain" influenza) var jeg lidt hård ved ham, og krævede, at han spiste mad også - men han VIL bare ikke have det. Det ser ud som om, han har ondt ved at synke hapsere, og grød er bare uinteressant. Nu lader jeg ham sutte det, han vil - men er det en fejl? Han skal jo på ene side have væske, men på den anden side frygter jeg lidt, at den gode rutine omkring mad fordamper, som dagene går. Det har været ret svært at få ham til at se ideen med "menneske-mad" fra begyndelsen, han synes tilsyneladende, at bryst er fuldt rigeligt til ham (hvilket da er smigrende for moderen, men ikke så godt for appetitten med de store mængder mælk...)
Så skal han ha´ lov, mens han er syg, og tager vi turen, når han er rask, eller?
I det hele taget kunne jeg godt tænke mig at høre, hvor meget en knap 10 mdr. gammel trold skal ammes i kombination med mad? Amning kører godt, så jeg vil gerne amme så længe som muligt (til omkring 1 års alderen havde jeg tænkt mig)
På forhånd tak for svar.
Mange hilsner fra Kirsten