Brev:
Tænder og smertestillende
19. februar 2015
Alder:
7 mdr.
Tænder og smertestillende
Kære Helen,
Vores datter Victoria, født den 30. Juni 2014 i Shanghai, er ved at få tænder.
I forbindelse med de første tænder hun fik, havde hun meget tynd mave med op til 14 bleskift dagligt. Der kom 2 tænder på en gang og bagefter holdt de mange bleskift op, men hun har stadig tynd mave, men nu kommer det kun 1-2 gange dagligt. Det virker også lidt som om maden er ufordøjet. Hun spiser efter planen 7 mdr i din bog om mad og børn.
Sidste nat havde vi så for første gang en nat hvor hun var utrøstelig i 2,5 time. Hun kom i seng kl 20 som hun plejer, vågnede så kl 23.30 og fik lidt bryst og faldt i søvn igen, men så vågnede hun og var helt utrøstelig selvom hun ikke var komme i egen seng igen. Hun ville ikke tage brystet igen og var helt stiv og bare græd. Min mand gik lidt rundt med hende og efter ca 30 min faldt hun lidt til ro, fik bryst igen liggende hos mig, faldt i søvn og vågnede så 10 min efter. Sådan stod det på i 2,5 time. Til sidst gav vi hende 2,5 ml flydende Panodil Junior. Så faldt hun til ro og faldt i søvn, og vågnede glad kl 07:30. Vi har aldrig oplevet hende sådan og tænker at hun må være ved at få tænder. Hun tog sig ikke til ørene eller trak benene op som ondt i maven.
Hun vejer ca 7,5 kg og er 75 cm lang, er det ok at vi giver hende lidt flydende Panodil junior i sådan en situation, der står på pakken at hun skal veje 10 kg?
Ellers trives hun og er glad og leger dagen lang. Hun er født 6 dage over termin, vejede 3125 g og var 51,5 cm lang. Hun havde lidt problemer med at få fat om brystet i starten men det fik vi hjælp til på Gentofte Barselshotel. Hun blev ammet til ca 5 mdr hvorefter vi begyndte på skemad. Hun sover i egen seng og på eget værelse da hun var 6 mdr. Hun falder ikke i søvn selv men får flaske eller bryst når hun skal sove. Vi bor i udlandet og har ikke været tilknyttet nogen sundhedsplejerske.
Mange hilsner
Karina