Tænder og smertestillende

19. februar 2015

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Tænder og smertestillende

Kære Helen,

Vores datter Victoria, født den 30. Juni 2014 i Shanghai, er ved at få tænder.

I forbindelse med de første tænder hun fik, havde hun meget tynd mave med op til 14 bleskift dagligt. Der kom 2 tænder på en gang og bagefter holdt de mange bleskift op, men hun har stadig tynd mave, men nu kommer det kun 1-2 gange dagligt. Det virker også lidt som om maden er ufordøjet. Hun spiser efter planen 7 mdr i din bog om mad og børn.

Sidste nat havde vi så for første gang en nat hvor hun var utrøstelig i 2,5 time. Hun kom i seng kl 20 som hun plejer, vågnede så kl 23.30 og fik lidt bryst og faldt i søvn igen, men så vågnede hun og var helt utrøstelig selvom hun ikke var komme i egen seng igen. Hun ville ikke tage brystet igen og var helt stiv og bare græd. Min mand gik lidt rundt med hende og efter ca 30 min faldt hun lidt til ro, fik bryst igen liggende hos mig, faldt i søvn og vågnede så 10 min efter. Sådan stod det på i 2,5 ...

Annonce

... time. Til sidst gav vi hende 2,5 ml flydende Panodil Junior. Så faldt hun til ro og faldt i søvn, og vågnede glad kl 07:30. Vi har aldrig oplevet hende sådan og tænker at hun må være ved at få tænder. Hun tog sig ikke til ørene eller trak benene op som ondt i maven.

Hun vejer ca 7,5 kg og er 75 cm lang, er det ok at vi giver hende lidt flydende Panodil junior i sådan en situation, der står på pakken at hun skal veje 10 kg?

Ellers trives hun og er glad og leger dagen lang. Hun er født 6 dage over termin, vejede 3125 g og var 51,5 cm lang. Hun havde lidt problemer med at få fat om brystet i starten men det fik vi hjælp til på Gentofte Barselshotel. Hun blev ammet til ca 5 mdr hvorefter vi begyndte på skemad. Hun sover i egen seng og på eget værelse da hun var 6 mdr. Hun falder ikke i søvn selv men får flaske eller bryst når hun skal sove. Vi bor i udlandet og har ikke været tilknyttet nogen sundhedsplejerske.

Mange hilsner
Karina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder