Brev:
Diarré og mælkeallergi
23. januar 2005
Alder:
2 mdr.
Diarré og mælkeallergi
Hej
Jeg har en søn Sebatian der fylder 2 måneder den 29/01, og han har nu haft diarré i 14 dage. (Jeg er bosat i Spanien) Har været ved børnelæge, da det havde stået på i 2 døgn. Han mente at Sebastian har lactose allergi (han får modermælk erstatning), og anbefalede mig at prøve en anden mælk i 10 dage for at se om det hjalp. Det har det jo tydeligvis ikke gjort!!
Diarrén startede med bare at være "tynd", det har nu været som "vand" i ca. 3 dage. Han gylper også en del. Ud over det, er han i fin form. Har ikke haft feber under hele forløbet. Han er glad og smiler, og græder faktisk kun når han vågner og er sulten.
Vi har prøvet 3 slags mælk uden lactose, før Sebastian bare havde lidt lyst til at drikke det. Den tredje som han drikker nu, er den han har haft mest lyst til at drikke. Han er stadig ikke vild med det, men bare han er sulten nok, går det fint.
Han vejede 3,960 kilo da han blev født 29/11/04, og i tirsdags vejede han 6,100 kilo.
Håber at du har et godt råd, da jeg snart ikke kan holde det ud mere!
Der findes ikke sundhedsplejerske her i Spanien hvor jeg bor, så man er fuldstædig overladt til sig selv.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Janne Lassen
Spanien