Urater i Bleen

22. november 2014

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Urater i Bleen

Hej Helen

Jeg skriver til dig, fordi jeg er i vildrede, hvorvidt jeg skal insistere overfor min læge at dette skal undersøges nærmere.

Jeg fik en søn den 5/9 2014. i ca 5 uge begyndte han at have små orange pletter i bleen. Jeg syntes det lignede meget de urater som der var lidt af da han var helt nyfødt. Det kom så engang i mellem med 1-3 ugers mellemrum, meget forskelligt hvor meget.

Vi kontaktede min læge for en lille måneds tid siden da jeg syntes at der var en ble hvor der var mere i end det før har været. Hun sagde at det skulle jeg ikke være bekymret over og det ville han vokse fra.

Jeg blev dog ved med at være urolig og kontaktede min sundhedsplejerske som sagde at det skulle jeg få tjekker da det IKKE er normalt.

Jeg kontaktede lægen igen som jeg fik en tid hos dagen efter. Hun sagde at jeg kunne prøve at samle urin også ...

Annonce

... udelukke at det var blod. Da det var det eneste hun kunne gøre. (urinen var helt klar)

Jeg kontaktede min kærestes læge da jeg ikke syntes at der var tilstrækkeligt hjælp jeg fik. Han undersøgte Emil og kontaktede en børnelæge på Skejby, som igen sagde at det så man nogle gange. Så længe han trives, udviklede sig som han skulle og tog det på han skulle.

Siden da har det været et par gange, men så i nat var der en del i bleen igen. Syntes du det er noget vi skal få tjekket igen og insistere at vi vil have en forklaring??

Fødsel blev betegnet som normal, han trives og udvilkler sig 100% som han skal. Han er en glad, livlig og opmærksom dreng. Det skal dog siges at i torsdags hvor min SP var på besøg, havde han ikke taget det på han skulle. Han vejede 3410 ved fødslen og vejer nu 5200g

Glæder mig ti at høre fra dig.

Med evnlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet