Brev:
Urater i Bleen
22. november 2014
Alder:
2 mdr.
Urater i Bleen
Hej Helen
Jeg skriver til dig, fordi jeg er i vildrede, hvorvidt jeg skal insistere overfor min læge at dette skal undersøges nærmere.
Jeg fik en søn den 5/9 2014. i ca 5 uge begyndte han at have små orange pletter i bleen. Jeg syntes det lignede meget de urater som der var lidt af da han var helt nyfødt. Det kom så engang i mellem med 1-3 ugers mellemrum, meget forskelligt hvor meget.
Vi kontaktede min læge for en lille måneds tid siden da jeg syntes at der var en ble hvor der var mere i end det før har været. Hun sagde at det skulle jeg ikke være bekymret over og det ville han vokse fra.
Jeg blev dog ved med at være urolig og kontaktede min sundhedsplejerske som sagde at det skulle jeg få tjekker da det IKKE er normalt.
Jeg kontaktede lægen igen som jeg fik en tid hos dagen efter. Hun sagde at jeg kunne prøve at samle urin også udelukke at det var blod. Da det var det eneste hun kunne gøre. (urinen var helt klar)
Jeg kontaktede min kærestes læge da jeg ikke syntes at der var tilstrækkeligt hjælp jeg fik. Han undersøgte Emil og kontaktede en børnelæge på Skejby, som igen sagde at det så man nogle gange. Så længe han trives, udviklede sig som han skulle og tog det på han skulle.
Siden da har det været et par gange, men så i nat var der en del i bleen igen. Syntes du det er noget vi skal få tjekket igen og insistere at vi vil have en forklaring??
Fødsel blev betegnet som normal, han trives og udvilkler sig 100% som han skal. Han er en glad, livlig og opmærksom dreng. Det skal dog siges at i torsdags hvor min SP var på besøg, havde han ikke taget det på han skulle. Han vejede 3410 ved fødslen og vejer nu 5200g
Glæder mig ti at høre fra dig.
Med evnlig hilsen
Charlotte