Brev:
Sitren/muskeltrækninger især v spisning.
22. oktober 2014
Alder:
9 mdr.
Sitren/muskeltrækninger især v spisning.
Hej Helen,
Tak for svar på mit sidste brev. Det var en stor hjælp!
Jeg skriver nu til dig, fordi min datter har mange, hvad jeg vil kalde, muskeltrækninger og jeg vil høre om du har oplevet det hos andre børn.
Hun har faktisk haft dem rigtig længe. Det er især noget jeg ser, når hun spiser og sidder i sin højstol, hvor hun tit sidder med armene lidt ude til siderne, mens hænderne arbejder konstant. Her laver hun ligesom nogen trækninger, som mest af alt ser ud som om hun spænder musklerne i armene og maven, så armene kører lidt fremad og indimellem siger hun også lyde, som om det er lidt anstrengende. Dog virker hun på ingen måde generet, smiler, spiser og pjatter imens. Hun bliver ikke stiv i resten af kroppen. Det samme oplever jeg ofte, når hun ligger på ryggen på fx puslebordet, hvor hun virker til at spænde musklerne - Det er måske lidt hyppigere, når hun er træt eller lidt overstimuleret.
Jeg har tidligere skrevet til dig, at hun også ligger meget og 'flyver' på maven og her er det samme billede, blot på maven - Hun spænder kroppen meget op og pruster derud af (Hun er dog begyndt at komme fremad nu:))
Jeg har ikke rigtig været bekymret over det, men ligesom opfattet det som lidt kropslig uro, energi, udforskning af egen formåen el. lign, men forleden dag oplevede jeg, at hun to gange ligesom blev stiv i den ene arm og hovedet trak en smule i samme retning og hun blev måske en smule fjern.. TROR jeg. Nu ser jeg jo spøgelser alle vegne. Hun har ikke gjort det siden og jeg er meget opmærksom på hendes opførsel, da jeg blev ret bange for det jeg så.
Hun udvikler sig helt normalt - Har aldrig haft anfald af fjernhed eller stivhed i kroppen, som regulere krampeanfald - Blot de to meget korte episoder i barnevognen på en gåtur.
Så jeg vil høre, om det er normalt at baby'er har den slags kropslige uro jeg har forsøgt at beskrive??
Jeg vil lige tilføje, at jeg har bestilt tid hos hendes læge, for en sikkerheds skyld.
Håber du kan komme med lidt input - Og om hvorvidt jeg skal være rigtig bekymret?
Kærlig hilsen
M