Stort hoved

16. august 2014

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Stort hoved

Hej Helen.

Jeg har tidligere skrevet til dig ang min dreng som er meget rastløs og urolig, og fået nogle gode og brugbare svar.

Nu er vi i den situation at vores søn skal tjekkes for Hydrocephalus, da han har et stort hoved. Han har altid ligget i den øveste kurve i vækstskemaet, men er nu vokset ud af den med en hovedstørrelse på 52 cm, som 21 mdr gammel. ( Målt af 2 forskellige læger).

Vi har igennem det sidste års tid snakket med en del læger, pga anden sygdom hos min søn, (urinvejsinfektion og mælkeallergi) og har hver gang blevet spurgt om vi godt ved at han har et stort hoved. Men det er aldrig blevet tjekket, da min søn M altid bliver set som en meget aktiv og glad dreng.

Jeg har dog altid følt at han han var meget urolig, som om han ikke har det godt.

Vi har selv taget kontakt til lægen denne gang, for at få hans hoved tjekket, da han er begyndt at have en masse symptomer: Bla;

* Hovedpine (han tager sig til ...

Annonce

... hovedet og siger av, ofte om morgenen)
* Irritabilitet
* Koncentrationsbesvær (Han zapper fra ting til ting, og kan ikke se tegnefilm i 5 min)
* Balanceproblemer (Hans vuggestue har bedt os om at få tjekket hans øjne, da han går ind i ting hele tiden)
* Meget høj og bred pande med tydelige blodårer
* Han spiser ikke så meget, er ret slank
* Snakker meget, men vi forstå højst 10 ord. ( Jeg tænker at han burde kunne flere ord?)
* Sover meget, ca 11-12 timer om natten, Og er ikke frisk når han skal op. Og 2 timer i vuggestuen.

Vi er blevet lovet på Herlev Børneambulatorie at der kun er ca 3-4 ugers ventetid på en MR scanning på Herlev, og til kontrol hos øjenlægerne på Glostrup. Men jeg er så bekymret at jeg ikke kan tænke på andet hele tiden.

Jeg er så bange for at det er for lang tid at vente 3-4 uger, på trods af at jeg godt ved at han jo har haft det sådan her et stykke tid. Tror du der er grund til bekymring?

Mange hilsner
M's mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Madras til barnevogn

En barnevognsmadras kan være lavet af forskellige materialer, f.eks. skumgummi. Det betyder, at madrassen let suger kondensvand, der naturligt vil samle sig i barnevognen, når barnet sveder eller bare trækker vejret. Derfor er det vigtigt, at madrassen løftes op og stilles på højkant dagligt, og når barnevognen ikke bruges, så madrassen er tør, når barnet skal ligge på den.

Om vinteren kan det være nødvendigt at tage madrassen med ind, så barnet ikke lægges på en iskold madras,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.