Brev:
Stort hoved
16. august 2014
Alder:
21 mdr.
Stort hoved
Hej Helen.
Jeg har tidligere skrevet til dig ang min dreng som er meget rastløs og urolig, og fået nogle gode og brugbare svar.
Nu er vi i den situation at vores søn skal tjekkes for Hydrocephalus, da han har et stort hoved. Han har altid ligget i den øveste kurve i vækstskemaet, men er nu vokset ud af den med en hovedstørrelse på 52 cm, som 21 mdr gammel. ( Målt af 2 forskellige læger).
Vi har igennem det sidste års tid snakket med en del læger, pga anden sygdom hos min søn, (urinvejsinfektion og mælkeallergi) og har hver gang blevet spurgt om vi godt ved at han har et stort hoved. Men det er aldrig blevet tjekket, da min søn M altid bliver set som en meget aktiv og glad dreng.
Jeg har dog altid følt at han han var meget urolig, som om han ikke har det godt.
Vi har selv taget kontakt til lægen denne gang, for at få hans hoved tjekket, da han er begyndt at have en masse symptomer: Bla;
* Hovedpine (han tager sig til hovedet og siger av, ofte om morgenen)
* Irritabilitet
* Koncentrationsbesvær (Han zapper fra ting til ting, og kan ikke se tegnefilm i 5 min)
* Balanceproblemer (Hans vuggestue har bedt os om at få tjekket hans øjne, da han går ind i ting hele tiden)
* Meget høj og bred pande med tydelige blodårer
* Han spiser ikke så meget, er ret slank
* Snakker meget, men vi forstå højst 10 ord. ( Jeg tænker at han burde kunne flere ord?)
* Sover meget, ca 11-12 timer om natten, Og er ikke frisk når han skal op. Og 2 timer i vuggestuen.
Vi er blevet lovet på Herlev Børneambulatorie at der kun er ca 3-4 ugers ventetid på en MR scanning på Herlev, og til kontrol hos øjenlægerne på Glostrup. Men jeg er så bekymret at jeg ikke kan tænke på andet hele tiden.
Jeg er så bange for at det er for lang tid at vente 3-4 uger, på trods af at jeg godt ved at han jo har haft det sådan her et stykke tid. Tror du der er grund til bekymring?
Mange hilsner
M's mor