Dræn i ører

14. august 2014

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Dræn i ører

Kære Helen

Tak for gode svar på tidligere spørgsmål.

Vores datter har sovet dårligt / uroligt, næsten så længe vi kan huske.
Vores sundhedsplejerske har hele tiden ment, at vores datter bare har den type sovemønster og skal have meget hjælp.

Vi er nu ude over at skulle få hende til at falde i søvn i vores arme, og hun kan også tit falde i søvn igen, hvis hun vågner om natten.. hun er begyndt at sove 12-13 timer om natten og kun 1 1/2 time om dagen i vuggestuen (længere og nogle gange to lurer hjemme i weekenden).

Men vi har for nyligt været ved ørelægen, der fortæller, at hun har vand i det ene øre, og at hun formentlig har haft det længe. Og ...

Annonce

... det er vi selvsagt rigtig kede af - for hun har været syg on/off de sidste seks uger. Hvilket har givet en mildt sagt svær start i vuggestuen.

Lægen anbefaler os at vente 1 - 1 1/2 måned for at se, om vandet forsvinder af sig selv. Men vi synes efterhånden ikke, vi kan mere..
På papiret sover hun jo, det hun skal. Men kvaliteten af søvnen virker dårlig, og vi er jo bange for, at hun ikke kommer til at sove ordentligt, før vandet i øret er væk.

Skal vi insistere på dræn allerede nu? Eller tror du, ligesom vores sundhedsplejerske, at der blot er tale om mareridt, vaner eller lign?

Vi håber meget, du vil dele dine tanker med os.

Kærlig hilsen
Lina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Stå selv

Mange børn kan slet ikke vente på at komme op i lodret stilling og vil allerede i 5-6 mdr´s alderen gerne trække sig op ved mors eller fars hænder. Når det lykkes er det dejligt med en hoppetur på mors og fars ben.

Vær dog opmærksom på at barnet skal være noget ældre før det er stærkt nok til selv at kunne holde sig oprejst. Først omkring 10 mdr´s alderen rejser de fleste børn sig ved møbler og andre faste steder.

At barnet vil stå, betyder ikke at barnet er parat...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor