Brev:
Dræn i ører
14. august 2014
Alder:
13 mdr.
Dræn i ører
Kære Helen
Tak for gode svar på tidligere spørgsmål.
Vores datter har sovet dårligt / uroligt, næsten så længe vi kan huske.
Vores sundhedsplejerske har hele tiden ment, at vores datter bare har den type sovemønster og skal have meget hjælp.
Vi er nu ude over at skulle få hende til at falde i søvn i vores arme, og hun kan også tit falde i søvn igen, hvis hun vågner om natten.. hun er begyndt at sove 12-13 timer om natten og kun 1 1/2 time om dagen i vuggestuen (længere og nogle gange to lurer hjemme i weekenden).
Men vi har for nyligt været ved ørelægen, der fortæller, at hun har vand i det ene øre, og at hun formentlig har haft det længe. Og det er vi selvsagt rigtig kede af - for hun har været syg on/off de sidste seks uger. Hvilket har givet en mildt sagt svær start i vuggestuen.
Lægen anbefaler os at vente 1 - 1 1/2 måned for at se, om vandet forsvinder af sig selv. Men vi synes efterhånden ikke, vi kan mere..
På papiret sover hun jo, det hun skal. Men kvaliteten af søvnen virker dårlig, og vi er jo bange for, at hun ikke kommer til at sove ordentligt, før vandet i øret er væk.
Skal vi insistere på dræn allerede nu? Eller tror du, ligesom vores sundhedsplejerske, at der blot er tale om mareridt, vaner eller lign?
Vi håber meget, du vil dele dine tanker med os.
Kærlig hilsen
Lina