Brev:
Refluks problemer?
9. august 2014
Alder:
2 mdr.
Refluks problemer?
Hej Helen.
Har en dejlig datter på snart 9 uger. Hun er velfungerende og tager godt på.
Men gylpen driller os - jeg tror min datter har refluks problemer.
Hun gylper meget når hun har spist. Også selvom jeg prøver at bruge tvillinge stillingen.
Jeg har en ide om at min mælk også løber hurtigt i starten så hun har svært ved at følge med. Hvis hun slipper brystet sprøjter det videre. I så fald lader jeg det sprøjte ud og giver hende sutten lidt.
Det der egentlig er mest frustrerende er at det går ud over hendes søvn. Hun vågner konsekvent efter 30-45 minutter og virrer med hovedet, rækker tunge, smasker og øjnene åbner fuldstændig op - og nogle gange gylper hun.
Jeg synes ikke det er så slemt om natten hvilken måske kan forklares med at jeg ligger ned og ammer, og hun sover i slyngevuggen hvor jeg tænker hun er lidt hævet med hovedet. Det skal dog siges at hun altid vågner om aftenen selvom jeg også har ligget og ammet hende der, og hun ligger i slyngevuggen.
Vi har prøvet at holde hende hævet efter hun har spist, sat en bog under liften i barnevognen, og gået med hende i bæresele, sat hende i skråstol eller bare siddet med hende. Men uden det har virket. Jeg synes det er frustrerende for jeg skal bruge lang tid på at få hende til at sove igen (som jeg også tidligere har skrevet) og nogle gange må jeg opgive - og så forstyrrer det hendes søvn.
Du anbefaler generelt at amme i forbindelse med putning - men det bør man måske ikke gøre hvis der er refluks problemer?
Håber du kan hjælpe
Med venlig hilsen
Susanne