Refluks problemer?

9. august 2014

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Refluks problemer?

Hej Helen.

Har en dejlig datter på snart 9 uger. Hun er velfungerende og tager godt på.
Men gylpen driller os - jeg tror min datter har refluks problemer.

Hun gylper meget når hun har spist. Også selvom jeg prøver at bruge tvillinge stillingen.

Jeg har en ide om at min mælk også løber hurtigt i starten så hun har svært ved at følge med. Hvis hun slipper brystet sprøjter det videre. I så fald lader jeg det sprøjte ud og giver hende sutten lidt.

Det der egentlig er mest frustrerende er at det går ud over hendes søvn. Hun vågner konsekvent efter 30-45 minutter og virrer med hovedet, rækker tunge, smasker og øjnene åbner fuldstændig op - og nogle gange gylper hun.

Jeg synes ikke det er så slemt om natten hvilken måske kan forklares med at jeg ligger ned ...

Annonce

... og ammer, og hun sover i slyngevuggen hvor jeg tænker hun er lidt hævet med hovedet. Det skal dog siges at hun altid vågner om aftenen selvom jeg også har ligget og ammet hende der, og hun ligger i slyngevuggen.

Vi har prøvet at holde hende hævet efter hun har spist, sat en bog under liften i barnevognen, og gået med hende i bæresele, sat hende i skråstol eller bare siddet med hende. Men uden det har virket. Jeg synes det er frustrerende for jeg skal bruge lang tid på at få hende til at sove igen (som jeg også tidligere har skrevet) og nogle gange må jeg opgive - og så forstyrrer det hendes søvn.

Du anbefaler generelt at amme i forbindelse med putning - men det bør man måske ikke gøre hvis der er refluks problemer?

Håber du kan hjælpe

Med venlig hilsen
Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Mødregruppe

De fleste kommuner tilbyder nybagte mødre at komme i en mødregruppe, som oftest vil bestå af 5-8 mødre, som har barn i nogenlunde samme alder.

Sundhedsplejersken spørger, om man er interesseret i at være med i en mødregruppe og sender så invitationer ud til første gang, man mødes. Nogle gange mødes man første gang privat hos en af mødrene, andre gange mødes man i et lokale, som sundhedsplejersken bruger til formålet.

Det kan være en stor glæde at mødes med andre...

Læs mere i Babylex

Rotavirus

Rotavirus er den hyppigste årsag til diarré og opkastninger hos spædbørn. De fleste børn smittes mens de er mellem 6-24 måneder. De får kraftige opkastninger, vandig diarré og måske feber og barnet er i risiko for at få væskemangel. Symptomerne kan vare op til 7 dage.

Tegn på væskemangel er tørst, irritation, uro, sløvhed, indsunkne øjne, tør mund og tunge, tør hud og sparsom vandladning. Hvis du ikke kan få dit barn til at drikke og du oplever et eller flere af ovenstående tegn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor