Subfebril i 12 dage - lægen kan ikke sige noget

16. juni 2014

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Subfebril i 12 dage - lægen kan ikke sige noget

Kære Helen,

Jeg skriver dig dig fordi vores datter på 6 måneder, nu har været sub-febril gennem de sidste 12 dage. Hun har en morgen temp. på 37,3 og en aften temp. på ca 37,9.
Jeg har været til læge med hende to gange. Første gang efter syv dage, hvor lægen lyttede til hendes lunger, så hende i ørerne, og i halsen. Han kunne ikke sige noget, andet end at vi måtte se tiden an. Han synes dog, at hvis der gik meget mere end et par dage mere med samme tilstand, så skulle vi søge læge igen. Efter fire dage søgte vi så læge igen, og hun kunne heller ikke sige meget, da der ikke umiddelbart ...

Annonce

... var noget at se. Ved dette lægebesøg blev hende urin også testet, hvor der ikke blev fundet noget.

Vores datter virker ikke forpint, men pylret, mere træt og bare varm. Hun vil gerne smile til os, men griner og ler ikke som hun plejer. Hun har stadig våde bleer, og spiser ok - dog ikke så meget som hun plejer. Jeg ammer stadig. Hun leger også gerne lige efter hun er vågnet fra en lur.

Jeg har INGEN idé om hvad det kan være - jeg kan ikke se/mærke, at der er nogen tænder på vej.

Mon du kan hjælpe mig her - har du nogen forslag? Hvordan skal vi forholde os?

Mange venlige hilsner
Stine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor